Her er alle vinnerne fra årets Sponsor- og eventpris
Overrasket vinnerne med prisutdeling på døra, før prisutdeler selv ble overrasket med en pris.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I dag ble vinnerne av Sponsor- og Eventprisen 2021 avslørt. De 13 prisene ble delt ut på en digitale prisutdeling av daglig leder i foreningen Janette Haukland og tidligere fotballspiller Freddy dos Santos.
– Vi deler ut prisen for årets omstilling i samarbeid med Innovasjon Norge. Det har vi aldri gjort før. Det viser at bransjen har tatt utfordringene og fått til fantastiske ting selv i et nedstengt Norge, sier daglig leder i Sponsor- og eventforeningen, Janette Haukland.
Trodde de skulle intervjues
Nytt i år, er selve formatet for prisutdelingen. Og Haukland har sammen med dos Santos, reist rundt til vinnerne i en ukes tid for å dele ut prisene direkte.
Vinnerne trodde de skulle intervjues i forbindelse med prisutdelingen, ikke at de faktisk hadde vunnet. Det var mange glade og overraskede vinnere som plutselig måtte ta imot pris og gi en takketale på strak arm.
Prisutdeler Freddy dos Santos fikk seg også en overraskelse. Lite visste han at Norsk Toppfotball med #stopp rasismen, vant i kategorien «Årets sosioobjekt».
– Dæven! Dette hadde jeg virkelig ikke trodd, sa en forvirret dos Santos. Dette er en pris som går til hele Fotaball-Norge, fra topp til bredde. Sammen skal vi vinne denne kampen, avsluttet han.
I alt er det delt ut 13 priser innen forskjellige kategorier. Vinnerne er kåret av to juryer som har tatt for seg henholdsvis sponsorater og eventer.
– Årets innsendinger preges av god kreativitet og sterk ledningsevne i en krevende tid for bransjene. Gjennom de innsendte casene viser bransjen at de har stor overlevelseskraft og kreativitet, sier Tron Mathisen, leder for eventjuryen.
Flere droppet å sende inn bidrag
Flere priser ble stående uten innsendte kandidater i år, men det som er sendt inn er av høy klasse.
– Det er nok mange som har tenkt at de ikke har så mye så sende inn med tanke på det året vi har vært gjennom. Men, de som har sendt inn har i stor grad funnet relevante måter å brukes sponsorater på og gi sponsorene verdi, forteller Vegard Arntsen, leder for juryen for sponsorprisene, i en pressemelding.
Innovasjon Norge har deltatt i juryarbeidet i kåringen av Årets omstilling, og det ble delt ut to priser til Oslo Maraton og Equinor.
– Årets innsendelser bærer preg av en vilje og evne til å hive seg rundt, finne nye og gode løsninger på nye problemer. De er preget av omstilling i forbindelse med utfordringer gitt som følge av Covid-19. Dette har igangsatt konkrete omstillingsprosesser, enten det er gjennomføring av ulike typer arrangement og prosjekter, eller omstilling av bedriftene selv, forteller Birgitte Nestande, rådgiver for arrangement i Innovasjon Norge.
Her er årets vinnere:
Årets B2C event | Drive- In Live Overtid AS, deles med Spectre |
Årets B2B event | Jotun Hull Skater Solutions Launch 2020, av Gyro AS, deles med Jotun Marine Coating |
Årets produktlansering | World’s most beautiful gaming experience! Kite kommunikasjon event og PR-operatørene |
Årets Internevent | Jakten på ilden, Gjensidige Forsikring ASA, deles med 6 Sans |
Årets event | Drive- In Live, av Overtid AS, deles med Spectre |
Årets Omstilling | Sammen løper vi alene! Oslo Maraton |
Årets Omstilling | Kodekraft, Equinor |
Årets sosiosponsor | Hovedsamarbeidspartner til Kreftforeningen, Coop |
Årets kultursponsor | Årets julehilsen DNB – Sølvguttene, Dnb |
Årets Idrettsponsor | #huninvesterer, Vinnelandslaget DNB og Kvinnelandslaget |
Årets Idrettsobjekt | VM på hjemmebane / Digitale kommersielle grep 2020/21, NSF Langrenn |
Årets Sosioobjekt | #stopp rasismen, Norsk Toppfotball |
Årets sponsorat | Action Now, FK Bodø/Glimt, deles med 8 bærekraftsambassadører |