Nytt eierskap skal bidra til å videreutvikle tur.digital
Lillehammer-byrået vokse videre – med nye medeiere fra Gjøvik og Oslo.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Lillehammer-byrået tur.digital som ble startet av Gudbrandsdølen Dagningen (GD) i 2017, vokser videre med nye medeiere fra Gjøvik og Oslo.
– Det har vært en prosess hvor vi har snakket med flere potensielle partnere. Til slutt endte vi med en konstellasjon som har både kompetanse og kraft til å videreutvikle tur.digital AS i den retning vi mener er riktig, sier administrerende direktør i GD, Tom Martin Kj. Hartviksen, i en pressemelding onsdag.
Mange muligheter med nytt eierskap
Det Oslo-baserte Obtain AS har kommet inn på eiersiden. Det samme har daglig leder ved NT6 på Gjøvik, Frode Iversen.
– Vi kjenner tur.digital og de ansatte godt gjennom flere års samarbeid. Faglig står de ikke tilbake for noen, og vi ser et miljø som det er mulig å være med å utvikle – i Innlandet og nasjonalt, sier Iversen.
Han mener mulighetsrommet er stort og håper en bredere eierkonstellasjon vil være positivt for utviklingen av selskapet.
Styreleder i tur.digital AS, og tidligere administrerende direktør i GD, Vegar Strand, er ny aksjonær. Det har også byråets to erfarne ansatte og rådgivere, Hans Martin Nysæter og Jennifer Marki.
– Vårt hovedfokus har alltid vært at bedrifter skal merke effekt av å samarbeide med oss. Vi skal være gode, kunnskapsrike rådgivere. Dette ligger i ryggmargen vår. Samtidig er kravene til byråleveransene i rask utvikling og konkurransen om kompetansen stor, sier konstituert daglig leder og nå ny aksjonær i tur.digital, Nysæter i samme melding.
Selskapet skal fortsatt ha hovedkontor på Lillehammer, men vil forsterke sin tilstedeværelse på Gjøvik. Det vil også bli vurdert å rekruttere ansatte til en avdeling i Oslo.