Nordmenn kjøper svensk markedsføringsbyrå
Det første steget i den nye strategien.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Kjøpet av majoriteten i Pineberry er det første steget i vårt arbeid med å skape en komplett helhetsaktør innenfor e-commerce og digitalisering. Vi skal bli det beste alternativet for alle kunder som trenger en strategisk partner som kan skape og utvikle framtidens digitale tjenester og kommunikasjonsløsninger, sier Michael Jäderlind, CEO for Nova Consulting Group i Sverige i en pressemelding.
Nova Consulting Group (NOVA) tar det første steget basert på den nye strategien for Sverige- satsningen og kjøper det 2/3 deler av det digitale markedsføringsbyrået Pineberry AB.
– Pineberry blir en viktig del av NOVA og det digitale økosystemet som vi bygger, sier Novas konsernsjef og gründer Geir Allan Hove som kan fortelle at dette og de kommende satsningene som vil skje i Sverige er en viktig del av vekststrategien som ble lagt i forbindelse med at Explore Equity kom inn på eiersiden i fjor sommer.
Målet er å etablere NOVA som en integrert selskapsgruppering for utvikling av digitale tjenester og kommunikasjonsløsninger i det svenske markedet etter samme suksessformel som i Norge.
Han varsler at dette kjøpet av Pineberry er det første av flere oppkjøp og oppstarter som planlegges før årets slutt.
Fra før har NOVA etablert seg i det svenske markedet med Epinova, og sammen med Pineberry vil de utgjøre fundamentet på det som skal bli et ledende miljø for digitalisering, e-commerce og utvikling av fremtidens merkevarer.
Nova Consulting Group bistår noen av Norges største varemerker med strategisk rådgivning, brukeropplevelse, design, digital tjenesteutvikling, samhandling og skytjenester. Konsernet vil med det nye oppkjøpet nærme seg en omsetning på 500 kroner i 2021.