Lene Gjestad Briseid går fra PepsiCo til Release
Etter mer enn 15 år i PepsiCo, bytter markedsdirektøren Lene Gjestad Briseid ut sukkerfri brus med brukte mobiler hos det grønne mobilselskapet Release.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Lene Gjestad Briseid går fra PepsiCo til Release etter mer enn 15 år for brusgiganten. Nå bytter hun ut sukkerfri brus med brukte mobiler hos det grønne mobilselskapet Release, og skal få nordmenn til å tenke nytt og velge brukt.
– Nå er det ikke lenger brusflaskene, men de brukte mobiltelefonene som skal pantes, sier Briseid i en pressemelding mandag.
Hun kom fra stillingen som markeds- og innovasjonsansvarlig i PepsiCo til den nyopprettede stillingen som markedsdirektør i Release 16. august. Release rendyrker gjenbruk og tar vare på jordens ressurser ved å kjøpe, selge og leie ut brukte mobiler og billige abonnement.
– Ambisjonen min er å gjøre brukt mobil til det naturlige førstevalget for norske forbrukerne, inkludert bedrifter og offentlige virksomheter, sier Lene. På denne måten kan vi alle bidra til å redusere totalt forbruk av elektronikk som per dags dato ikke er bærekraftig.
Skal fjerne fordommene til brukt
Hun var med å lede den mest suksessfulle sukkerfri-strategien i hele PepsiCo, som gjør at Norge er et av få land der Pepsi Max har gått forbi Coca Cola i markedsandel. Nå ser hun fram til å bruke sin erfaring fra fast moving consumer markedet til å få gjenbruk på dagsorden innenfor mobiltelefoner.
– Vi skal øke gjenbruksgraden i den norske mobilparken. Vi må gjøre folk trygge på å kjøpe brukt og ta bort fordommene til bruktmobil.
Øistein Eriksen, administrerende direktør i Release, er svært fornøyd med å få den erfarne markedstoppen med på laget.
– Lene bringer med seg en helt unik kompetanse i merkevarebygging og innovasjon, og skal lede kommunikasjonsarbeidet hos Release, slik at vi posisjonerer oss tydelig som det grønne mobilselskapet. Sammen skal vi få folk til å tenke nytt og velge brukt, sier han.