Lanserer kommunikasjonsbyrå for mat- og landbruksnæringa
Myldring, Rethink Food og Våren går sammen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi brenner for at flere skal verdsette, kjøpe og spise norsk mat. Derfor etablerer Myldring sammen med Rethink Food og Våren kommunikasjonsbyrået Gjete, sier daglig leder i Gjete, Sara Skjoldnes Adams i en pressemelding.
Tre gründerselskaper som alle har engasjert seg for bærekraftig mat går nå sammen om å opprette et kommunikasjonsbyrå rettet mot mat- og landbruksnæringa.
– Med krigen i Ukraina og en stadig mer polariserende mat- og klimadebatt synes vi det er viktig at noen tar norsk matbransje og de utfordringene de står overfor på alvor, sier Skjoldnes Adams i pressemeldingen.
Hun har sammen med Synnøve Hokholt Sagafos og Siv Hatlen Heimdal drevet Myldring i flere år, og hjulpet mange kunder i mat- og landbruksnæringa med å nå ut med sine budskap.
Med seg har de Rethink Food, som er et påvirkningsselskap med en agenda: Det må lønne seg å produsere bærekraftig mat. Bak selskapet står blant annet Ola Hedstein og Siv Hatlen Heimdal, som begge har lang fartstid fra mat- og landbruksindustrien. Våren, som er et utviklingsselskap som bygger nye grønne selskaper og løsninger, er også med.