Fra venstre: Jakob Retvedt Bakkerud (Våren), Siri Stensland (Gjete), Synnøve Hokholt Sagafos (Myldring), Åge Klepp (Rethink Food), Siv Heimdal (Rethink Food og Myldring), Ola Hedstein (Rethink Food), Sara Skjoldnes Adams (Gjete og Myldring)

Lanserer kommunikasjonsbyrå for mat- og landbruksnæringa

Myldring, Rethink Food og Våren går sammen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Vi brenner for at flere skal verdsette, kjøpe og spise norsk mat. Derfor etablerer Myldring sammen med Rethink Food og Våren kommunikasjonsbyrået Gjete, sier daglig leder i Gjete, Sara Skjoldnes Adams i en pressemelding.

Tre gründerselskaper som alle har engasjert seg for bærekraftig mat går nå sammen om å opprette et kommunikasjonsbyrå rettet mot mat- og landbruksnæringa.

– Med krigen i Ukraina og en stadig mer polariserende mat- og klimadebatt synes vi det er viktig at noen tar norsk matbransje og de utfordringene de står overfor på alvor, sier Skjoldnes Adams i pressemeldingen.

Hun har sammen med Synnøve Hokholt Sagafos og Siv Hatlen Heimdal drevet Myldring i flere år, og hjulpet mange kunder i mat- og landbruksnæringa med å nå ut med sine budskap.

Med seg har de Rethink Food, som er et påvirkningsselskap med en agenda: Det må lønne seg å produsere bærekraftig mat. Bak selskapet står blant annet Ola Hedstein og Siv Hatlen Heimdal, som begge har lang fartstid fra mat- og landbruksindustrien. Våren, som er et utviklingsselskap som bygger nye grønne selskaper og løsninger, er også med.

Powered by Labrador CMS