TRY tok SoMe-gull
– Veldig viktig jobb.
– Først og fremst har dette vært en veldig viktig jobb for oss, der vi gjennom effektiv kommunikasjon bidrar til mer innsikt om tiden etter voldtekt og overgrep.
Det skriver Sander Landmark, Head of social i TRY Opt i en SMS, videreformidlet fra Stine Grøndahl Sesseng i TRY Råd, til KOM24.
Denne uken ble det klart at TRY sikret seg gull i Global Social Media Awards.
De sikret seg gullet i klassen Best low budget campaign for en jobb de gjorde for Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress.
TRUST-studien trengte deltakere som kunne sitte i et brukerpanel for å avdekke kunnskap som kan bidra til at utsatte for seksuelle overgrep får bedre hjelp.
Kampanjen bidrog til å få nok deltakere.
– Det klart at vi blir utrolig glad for internasjonal anerkjennelse av denne jobben, skriver han.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no