Med Purply kan du spise som før, men med et svært lavt klimaavtrykk. Good Morning har bidratt med nettside, innhold og annonsering i sosiale medier.
Med Purply kan du spise som før, men med et svært lavt klimaavtrykk. Good Morning har bidratt med nettside, innhold og annonsering i sosiale medier.

– Vi måtte vise hvor godt det faktisk smaker

Med Purply kan du spise som før, men med et svært lavt klimaavtrykk. Good Morning har bidratt med nettside, innhold og annonsering i sosiale medier.

Publisert

Purply er en helt ny norsk merkevare, skapt av Fredrikstad-selskapet Pronofa, og består av Ciona, en naturlig og nordisk råvare under havoverflaten. 

Purply brukes som en erstatning til kjøttdeig, og har et svært lavt klimautslipp.

For å hjelpe dem med lanseringen har de jobbet tett med Good Morning, som har laget nye nettsider på engelsk, norsk og svensk, samt innhold og annonsering til sosiale medier.

For å skape en sterk visuell og tekstlig identitet samarbeidet Good Morning med tekstforfatter Petter Gulli og fotograf Jon Marius Nilsson.

- Da vi smakte lasagne med Purply og trodde det var kjøttdeig, skjønte vi at vi måtte formidle mer enn bare det lave klimaavtrykket – vi måtte vise hvor godt det faktisk smaker, sier Eirik Fjellaksel, byråleder i Good Morning.

- Samarbeidet med Good Morning, Petter og Jon Marius har gitt oss en sterk merkevareplattform. Nå er vi klare for å bringe Purply til markedet og vise hvor enkelt det kan være å velge mat med lavt klimaavtrykk, sier Per Christian Olsen, markedssjef i Pronofa/Purply.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS