Gullblyanten 2021:
NORD DDB vant Integrert-prisen – Dette er den viktigste prisen!
Reklamebyrået NORD DDB Oslo var svært fornøyd med å vinne gull innenfor kategorien «integrert».
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det er helt fantastisk. Det sier mye om arbeidet som vi gjør sammen med kundene. De gir oss veldig mye tillit, og da får vi til å gjøre et godt arbeid, sier Alexander Hetland fra NORD DDB Oslo til KOM24.
Gullet i kategorien «integrert» fikk de for kampanjen «Eyes on The fries» i samarbeid med fast food-kjeden McDonald's.
– Vi har klart å splitte det taktiske og det merkevarebyggende. Dermed kan vi rendyrke de mer enkle budskapene, og da blir det god reklame. McDonald's er en av de eneste kundene i Norge som tørr å satse på akkurat den måten. Vi prøver å gjør den ene tingen så bra som mulig, istedenfor å flette inn så mye annet, sier Hetland.
Mener denne prisen er viktigst
Sammen med kollegene Jens Østrem og Torstein Skogedal mener Hetland at dette var den viktigste prisen for kvelden. NORD DDB vant også gull i kategorien «Print» for samme kampanje.
– Dette er utvilsomt den viktigste kategorien for kvelden. Det er helt rått å vinne den her. Veien videre nå går til McDonald's, sier Østrem og ler.
Opplevelsen tar de med seg videre. Prisen viser at de er på riktig vei, mener de.
– Dette viser sprengkraften i en idé. Vi får mye tillit, og da kan vi jobbe målrettet for å forstå hva som virkelig gir effektiv reklame. Men da må også kunden gi fra seg selv, og det har de gjort i dette tilfellet. Vi er på en utrolig fin merkevarereise med McDonald's, avslutter Skogedal.