Journalisten: Nettavisen bruker PR-mann på kulturjournalistikken
Jobber med kommunikajson for SkyShowtime og frilanser som kulturjournalist for Nettavisen samtidig.
– Vi har undersøkt saken, og fått forsikringer om at vedkommende frilanser aldri har publisert artikler hos oss om forhold der han har hatt betalte oppdrag. Men det er riktig at han har gjort oppdrag for filmselskaper, skriver ansvarlig redaktør i Nettavisen, Gunnar Stavrum, i en e-post til Journalisten.
Avisen skriver onsdag at Nettavisen bruker Morten Steingrimsen som frilanser på et femtitalls saker om film, tv, underholdning og reise.
Steingrimsen jobber samtidig er han Nordic PR Manager for SkyShowtime.
Han har tidligere vært PR & Marketing Partner for filmselskapet Paramount.
Journalisten skriver at Steingrimsen blant annet i sommer var i Roma for verdenspremieren på «Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One», der han blant annet fikk intervjue Tom Cruise.
– Som frilans filmjournalist ble jeg og Nettavisen invitert til å gjøre et intervju med de involverte i filmen i Roma. Ettersom jeg er en stor filmentusiast, var det et stort høydepunkt å intervjue Tom Cruise og de andre skuespillerne på den røde løperen i Roma, skriver Steingrimsen selv i en e-post til Journalisten.
Han understreker at han ikke gjorde noe PR for andre mens han var i Roma på oppdrag for Nettavisen.
Journalisten skriver at etter at de begynte å jobbe med saken har nå Nettavisen begynt å merke sakene til Steingrimsen.