Visma software har valgt Tante Randi
Før jul gjennomførte Visma Software en pitch med fem reklamebyråer, der Tante Randi gikk seirende ut.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– I 2021 er rundt ti prosent av våre kunder 100 prosent i skyen, resten av kundene har en kombinasjon av skybaserte og lokalinstallerte løsninger. Men i 2024 skal dette tallet være femdoblet og derfor gjennomførte vi en pitchprosess med flere svært dyktige byråer, hvor valget falt på Tante Randi, sier Head of Brand & Marketing i Visma, Villen Olander, i en pressemelding torsdag.
Med over 400 ansatte og 1,2 milliarder i omsetning, er Visma Software et av de største selskapene i Visma-konsernet. De tilbyr programvare og tjenester innen økonomi, finans, lønn & HR og Business Intelligence.
Kommunikasjon som treffer hjertet
Olander forteller at jobben til tantene blir å posisjonere Visma Software som den fremste driveren for digitalisering og effektivitet i bedriftsmarkedet.
– Vi opplevde at Tante Randi viste god forretningsforståelse samtidig som de utfordret oss og viste evne til å tenke kreativt rundt våre problemstillinger. For meg er det kritisk at vårt kreative konsept er basert på reell innsikt, og her imponerte Tante Randi med sin godt etablerte prosess, Slabberas, for finne kjernen av våre utfordringer, sett fra kundens perspektiv.
Tantas nevø, Tore Woll blir kundeansvarlig for Visma Software.
– Nordmenn er helt i teten av digitalisering på hjemmebane, men er midt på treet med en gang vi kommer på jobb. Det å kunne jobbe med markedslederen, og være med å hjelpe bedrifter i Norge få realisert potensialet sitt, er en givende oppgave som samfunnet vil dra stor nytte av. I tillegg til et hårete forretningsmål som krever kommunikasjon som treffer hjertet – det kler en tante.
Tante Randi vil jobbe tett med Red, som er det nye mediebyrået til Visma Software.