Polestar har hentet inn H&Ms kommunikasjonssjef
El-bil selskapet styrker arbeidet med ny kommunikasjonssjef
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg er noen uker inn i ny jobb og har fått bekreftet at dette er drømmejobben. Det er utrolig spennende å få jobbe i skjæringspunktet mellom design, teknologi og bærekraft, og få være med på den reisen Polestar er på, sier Kristin Fjeld i en pressemelding fra selskapet.
Fjeld kommer fra rollen som kommunikasjonssjef i H&M Norge og Island, og har tidligere jobbet i Adidas Group, Creauna og Microsoft.
Styrker laget
Hun vil ha ansvar for kommunikasjon, PR og medierelasjoner i selskapet. Dette er en nyopprettet stilling i Polestar Norge, og i tillegg til Fjeld, har selskapet planer om å forsterke ytterligere med en Community Specialist, som blant annet skal ha ansvar for dialog med stakeholdere i sosiale medier.
Polestar er et Svenskt elektrisk bilmerke etablert av Volvo Cars og Geely Holding i 2017. Her i landet var første Polestar 2 på veien i juli 2020.
Norgessjef for Polestar Alexander Hørthe, er svært glad for å styrke kommunikasjonsarbeidet med Fjeld i den nye rollen.
– Vi vokser videre og ansettelsen av Kristin er del av en større satsning på kommunikasjon og merkevare. Vi skal engasjere, være synlige og knytte enda tettere relasjoner til kunder og stakeholdere, og med Kristin med på laget styrker vi dette arbeidet», sier Hørthe i samme melding.