Petter A. Stordalen og Torgeir Silseth mottok HSMAIs ærespris for sin livslange innsats for norsk og nordisk reiseliv.

Prisdryss i reiselivsbransjen: Maverix, Strawberry og Stordalen stakk av med hederen

HSMAI Awards Norway 2024 samlet reiselivets fremste aktører på Grand Hotel i Oslo.

Publisert

Hotell- og restaurantfamilien De Bergenske har sammen med Maverix vunnet gull i reiselivsmarkedsføring.

– Dette var utrolig gøy. Vi har jobbet hardt og målrettet med å profesjonalisere vår strategi og det er selvfølgelig veldig kjekt når det har skapt så gode resultater, sier general manager Yngve Hansen ved Bergen Børs Hotel i en pressemelding. 

Han mottok prisen under sammen med salgsdirektør Erik Ekeberg og byråleder i Maverix, Linda Nordheim.

Maverix er fullservicebyrå for De Bergenske og har levert markedskampanjer, strategi, SEO og SEM og design, foruten ny digital plattform.

Maverix har utviklet både nytt kreativt kommunikasjonskonsept, ny digital strategi og nye bookingsider for de seks hotellene og 15 restaurantene. Økningen i direktesalget er på 12 prosent i perioden etter lansering, men fortsetter å vokse. Den digitale synligheten har økt med hele 1236 prosent.

– Det er veldig stas å få dokumentert at vår strategi og tilnærming til moderne markedsføring fungerer så godt. Å vinne denne prisen en bransje med så beinhard konkurranse er en enorm tillitserklæring. Tusen takk til en fantastisk kunde og et særdeles kompetent team av dyktige medarbeidere fra både byrå kunde, sier Linda Nordheim i Maverix. 

De Bergenske har hatt stor suksess etter at de gjorde endringer i markedsføringen sin.
De Bergenske har hatt stor suksess etter at de gjorde endringer i markedsføringen sin.

Strawberry vant Ferda-prisen som årets reiselivsmarkedsfører og Petter Anker Stordalen delte i tillegg æresprisen med sin daglig leder Torgeir Silseth.

 HSMAI Awards Norways prisutdeling fant sted tirsdag 25. mars og med en fullsatt sal med 250 personer på Grand Hotel i Oslo.

Under festmiddagen ble det delt ut priser i flere kategorier. Her kommer en oversikt over vinnerne:

  • Årets Unge Talent 2024: Sivert Engebretsen, Front Office Manager, Hotel Norge by Scandic, Bergen 
  • Årets Unge Leder 2024: Mathias Scott Pascual, Director of Sales, Radisson Hotel Group 
  • Årets Hotelier 2024: Tone Enerstvedt Hansen, General Manager, Radisson Blu Royal Garden Hotel Trondheim & Radisson Blu Airport Hotel Trondheim 
  • Årets Bærekraftpris 2024: Clarion Hotel The Hub
  • Årets reklamefilm 2024: «Is it even a city?» – Visit Oslo
  • Årets markedskampanje 2024: Moments of Grand – Grand Hotel Oslo by Scandic
  • Årets sosiale medier tilstedeværelse 2024: Thon Hotels
  • Årets merkevarebygger 2024: Strawberry
  • Årets åpen klasse - godt tenkt 2024: De Bergenske
  • Årets Beste Konferanse 2024: Z Event for Voices of Telenor, produsert i samarbeid med Y Story
  • Årets Beste Event + IMC 2024: Z Event for The Radiant Restaurant – McDonald’s på Palmesus, produsert i samarbeid med NOSLEEPTILLBROOKLYN, Palmesus og NORD DDB OSLO
  • Årets Eventreise 2024: JCP Travel, for Grettes reise til Stresa! 
  • Årets Eventbyrå 2024: Z Event 
  • Årets Reiselivsmarkedsfører 2024: Strawberry
  • ÆRESPRISEN 2024: Petter Anker Stordalen og Torgeir Silseth. Strawberry

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS