Ida Tabak ansatt i MSL - skal lede byråets satsing på influenser markedsføring
Tabak forlater United Infleuncers til fordel for MSL.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Ida Tabak får ansvar for å lede MSL og Publicis-byråenes satsing på influenser markedsføring, opplyses det om i en pressemelding.
Tabak kommer fra en stillingen som strategisk rådgiver i United Influencers.
- Det er stor etterspørsel etter mer profesjonalitet innenfor influencer marketing, og jeg ser frem til å være i førersetet på å utvikle fagområdet i Publicis. Jeg tar med meg noen lærerike år fra United Influencers og gleder meg til å jobbe tett med den dyktige gjengen på PR og innholdsproduksjon i MSL og Publicis, sier Tabak i meldingen.
Hun blir en del av MSLs team på markedskommunikasjon, og inngår i en større satsing på influencer markedsføring på tvers av Publicis-byråene Kitchen, Starcom og MSL.
For to år siden lanserte Publicis verktøyet «Fluency» som skal gi bedre innsikt, enklere samarbeid mellom merkevarer og influencere og en forbedret dokumentasjon av effekten av samarbeidene.
- Mange opplever at det er vanskelig å orientere seg og at det er få nøytrale rådgivere som både forstår merkevarestrategi og markedet for influencere og andre opinionsdannere. Med Ida på laget får vi en rådgiver med stort nettverk, lang erfaring og som i tillegg deler vår lidenskap for kvalitet og effekt, sier Rolf Aaneland, byråleder i MSL.
- Gode samarbeid med influensere oppstår når det finnes en gjensidig entusiasme for produkt og merkevare. Dette stiller store krav til valg av riktige profiler, og gode prosesser mellom merkevaren og influenser. Jeg er opptatt av at kundene skal se på samarbeidet som et partnerskap, og ikke som en vanlig reklameplassering, sier Tabak.
MSL har blant annet Burger King, Unilever og Samsung på kundelisten.