Ingrid har fått jobb ved Statsministerens kontor
Hun danket ut over 100 andre søkere.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Denne høsten lyste statsministerens kontor ut en stillingen som digital rådgiver.
Hele 112 mennesker søkte på jobben, men det var Ingrid Brandal Myklebust som kapret stillingen. Hun kommer fra jobb som senior kommunikasjonsrådgiver i Barne- og familiedepartementet.
– Spennende utfordring
I utlysningen la SMK vekt på at de ønsket seg søkere som har kompetanse innen sosiale medier og digital kommunikasjon.
– Det er en veldig spennende jobb og jeg gleder meg veldig til å starte. Jeg har jobbet mange år i departement og med digital kommunikasjon. Det blir spennende å kunne gjør det fra Statsministerens kontor, og kunne være med på å styrke det digitale arbeidet på tvers av hele regjeringsapparatet enda mer. Det blir en spennende utfordring, sier Myklebust.
Hun legger til at hun også skal håndtere «vanlig» kommunikasjonsarbeid, men at hun har et særlig ansvar for sosiale medier.
– Det er syv kommunikasjonsrådgivere ved Statsministerens kontor, så det er en relativt liten kommunikasjonsenhet som skal håndtere media, aktiviteter og reiser for statsministeren. Å få gå i det løpende kommunikasjonsarbeidet blir veldig gøy, samtidig som jeg får et særlig ansvar for det digitale og sosiale medier.
– Et eget system
– Så tror jeg det er veldig nyttig å ha den departementsbakgrunnen som jeg har. Det er et eget system, og å ha med meg de årene tror jeg er veldig nyttig. Vi har en del samarbeid på tvers av de ulike departementene, og jeg kjenner mange i departementene rundt omkring som jobber med det samme, sier hun og legger til:
– Selv om mye blir nytt, er det heldigvis mye som er kjent fra departementsfellesskapet. Det blir en god kombinasjon, avslutter hun.
Myklebust har også tidligere vært nynorskpraktikant ved Nynorsk mediesenter , jobbet som journalist i NRK og med kommunikasjon i Røde Kors.
Hun starter i den nye jobben rett etter nyttår.