Prior får ny logo og visuell identitet
Det største grepet som har blitt gjort et at Prior nå fjerner seg fra det sorte og hvite og heller har innført en distinkt, lilla fargekode i logoen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Prior opplyser i en pressemelding om at de, for første gang siden 2013, endrer logo. Sammen med designbyrået Høiren lanserer Prior også nå en ny visuell identitiet.
- Som landets eldste merkevare for egg og hvitt kjøtt, opplever vi at det som i utgangspunktet var Priors merkevareidentitet, nå har blitt mer et uttrykk for kategorien generelt. Vi har behov for å by mer på vår personlighet, sier designsjef i Nortura, Irene Møller i pressemeldingen.
Det opplyses om i meldingen at under utviklingen av den nye Prior-identiteten, har designbyrået Høien tatt utgangspunkt i den eksisterende logoen, men gjort flere andre grep for å omskape logoen til «en iøynefallende identitet med større grad av egenart».
Det største grepet som har blitt gjort et at Prior nå fjerner seg fra det sorte og hvite og heller har innført en distinkt, lilla fargekode.
– I tillegg har vi løftet opp solen og åpnet den mer opp for å få en høyreist og stolt logo. Vi har også tilført tekstelementet «Matglede siden 1929» for å tydeliggjøre den lange relasjonen Prior har hatt med det norske folk. Til slutt har vi gitt logoen en definert form, som både rammer inn, og ikke minst tilfører stor grad av fleksibilitet på tvers av designuttrykk, sier byråleder i Høien, Hanne Sundsli i meldingen.
SI tillegg til å være en tydelig avsender, ønsker Prior å løfte matgleden i merkevaren ytterligere.
- Vi har alltid truffet godt på segmentet sunnhet og trening, men har underkommunisert matglede og fristelse. Det nye designet løfter frem og synliggjør den gode smaken og kvaliteten som ligger i produktene våre, og treffer med dette en langt bredere målgruppe enn tidligere. Prior er mer enn det sunnere alternativet og målet er å være førstevalget i flere kategorier – også på smak, sier Møller.