Slik får Tise satt fokus på Jentedagen

Markerer jentedagen på sin egen måte.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Tiserne er vant til at appen er fylt med inspirerende innhold. I dag er det derimot provoserende budskap. Vi bruker plasseringer i appen til å rette oppmerksomheten mot alvorlige problemstillinger. Vi ønsker å gjøre temaer som føles fjerne fra egen hverdag relevante, sier Sigrun Stenseth, markedssjef i Tise Norge.

På gjenbruksappen Tise blir du i dag møtt av noe helt utenom det vanlige. Der du vanligvis finner kuraterte lister fylt med annonser med antrekk som passer til fest, høstjakker og vintagefavoritter finner du i dag lister med navn som «Kle deg for voldtekt», «fashion for fødselsskader», og «brudekjoler for barn».

Stuntet skjer i forbindelse med Jentedagen, 11.oktober, en FN-dag som markeres årlig på datoen for å anerkjenne jenters rettigheter og sette fokus på de unike utfordringene jenter står overfor.

– Vi har aldri gjort noe lignende før. Det er fint å kunne bruke plattformen og rekkevidden vår på denne måten for å fremme et viktig budskap i samarbeid med Plan, forklarer Stenseth.

Powered by Labrador CMS