Tine Karlsen, CEO i Vev, og medgrunnlegger Nicolay Thafvelin.

Får inn Salesforce-gründeren som ny eier

Vev kjøper web-designplattformen til Time Magazine og skal legge USA for sine føtter.

Publisert

Det norske oppstartsselskapet Vev kjøper Time Magazine sin webplattform SITES for å integrere den med sin egen webdesign-plattform.

Det gir mediehus, markedsavdelinger og byråer større rom til å skape kreativt og digitalt innhold raskere og enklere, uten koding. 

Som ledd i avtalen blir Marc Benioff medeier i Vev. Han er kjent som medgrunnlegger av programvareselskapet Salesforce, og er også eier i Time Magazine.

Skal lede an i webmarkedet

– Marc Benioffs erfaring med å bygge programvarebedrifter gir oss en helt ny dimensjon, spesielt i det amerikanske markedet der vi satser tyngst, sier Tine Karlsen, CEO i Vev, i en pressemelding. 

Med oppkjøpet får Vev tilgang til Time Magazine sin nettsideplattform Time SITES. Sammenlignet med tradisjonelle måter å skape innhold på web reduseres tidsbruken med opptil 90 prosent, melder selskapet. 

– Oppkjøpet styrker Vevs posisjon innenfor bedriftsrettet webutvikling. Vi akselererer målet om å bli den ledende innholdsbyggeren for organisasjoner samtidig som vår plattform utvider sin etablerte posisjon innen interaktivt innhold og digital historiefortelling, sier Karlsen. 

Ny sjef i USA

SITES gir mulighet til å skape enda bedre brukeropplevelser på tvers av kundereisen, 

– SITES har latt oss tilby digitale opplevelser som fanger leserens oppmerksomhet. Vevs offensive fremtoning og satsing på nyskaping gjør selskapet til en god partner for dagens kunder av TIME Sites, sier Jessica Sibley, som er konsernsjef i Time. 

Kristina Valkanoff fra SITES utnevnes til Vevs nye leder i USA. Hennes ansvar vil være å skape vekst og sikre at selskapets plattform blir et naturlig valg for de som jobber med kreativ og engasjerende innholdsmarkedsføring. 

Vev ble startet i 2017 av Tine Karlsen og teknologidirektør Nicolay Thafvelin. Selskapet har 33 ansatte i seks markeder og kunder i over 40 land. 

Blant referansekundene er LIDL, Schibsted, Politico Studio, Pfizer, WWF og flere større norske mediehus. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS