I en julehilsen til sine bedriftskunder benytter Telenor flere personaliseringer som blant annet bedriftsnavn, hvilket fylke bedriften er lokalisert i, samt om de har produktet SafeZone eller ikke.

Sender personlig julehilsen til alle bedriftskunder

Kampanjen for Telenor er gjort i samarbeid med SEEN og NewsLab. 

Publisert

I en julehilsen til sine bedriftskunder benytter Telenor personalisert video for å trygge kundene om at sikkerheten blir ivaretatt gjennom julen.

Relevans er viktig 

Kampanjen er gjort i samarbeid med teknologiselskapet SEEN, som eies av blant andre Petter Stordalen. Det kreative og produksjonen er gjort av NewsLab.

Ved å personalisere budskapet og benytte relevante datapunkter i videoen, gir det Telenor muligheten til å være relevante i kommunikasjonen med kundene sine.

– Relevans er ekstremt viktig for å nå gjennom i et medielandskap der det er stor konkurranse om oppmerksomheten, sier Elise Karlsen Bye, Senior Digital Marketing Manager i Telenor Bedrift i en pressemelding. 

Kreativ kommunikasjon

Martin Nerstad, CEO i SEEN, uttrykker stolthet over samarbeidet med Telenor. 

– Telenor har alltid ligget langt fram når det kommer til å ta i bruk ny teknologi og være kreative i kommunikasjonen sin. For oss er dette absolutt en fjær i hatten.

NewsLab har i en årrekke jobbet med innholdsproduksjon for Telenor, men dette er første gang de har samarbeidet med SEEN for å lage en personalisert kampanje.

– Det har vært utrolig moro å utforske hvordan vi kan tilpasse budskap og innhold i produksjonen – helt ned til hva bedriften og kontaktpersonen heter, og hvor i landet de holder til – uten at det føles påtatt, sier Snorre Bryne, rådgiver i NewsLab og fortsetter: 

– Disse kreative grepene gjør at videoen treffer langt bedre, noe som jo bør være målet med en personlig julehilsen. 

Telenor er siste bedrift i rekken til å ta i bruk SEEN sin teknologi den siste tiden. Teknologien ble blant annet benyttet i av flere partier i kommunevalget tidligere i høst. 

Powered by Labrador CMS