Sender personlig julehilsen til alle bedriftskunder
Kampanjen for Telenor er gjort i samarbeid med SEEN og NewsLab.
I en julehilsen til sine bedriftskunder benytter Telenor personalisert video for å trygge kundene om at sikkerheten blir ivaretatt gjennom julen.
Relevans er viktig
Kampanjen er gjort i samarbeid med teknologiselskapet SEEN, som eies av blant andre Petter Stordalen. Det kreative og produksjonen er gjort av NewsLab.
Ved å personalisere budskapet og benytte relevante datapunkter i videoen, gir det Telenor muligheten til å være relevante i kommunikasjonen med kundene sine.
– Relevans er ekstremt viktig for å nå gjennom i et medielandskap der det er stor konkurranse om oppmerksomheten, sier Elise Karlsen Bye, Senior Digital Marketing Manager i Telenor Bedrift i en pressemelding.
Kreativ kommunikasjon
Martin Nerstad, CEO i SEEN, uttrykker stolthet over samarbeidet med Telenor.
– Telenor har alltid ligget langt fram når det kommer til å ta i bruk ny teknologi og være kreative i kommunikasjonen sin. For oss er dette absolutt en fjær i hatten.
NewsLab har i en årrekke jobbet med innholdsproduksjon for Telenor, men dette er første gang de har samarbeidet med SEEN for å lage en personalisert kampanje.
– Det har vært utrolig moro å utforske hvordan vi kan tilpasse budskap og innhold i produksjonen – helt ned til hva bedriften og kontaktpersonen heter, og hvor i landet de holder til – uten at det føles påtatt, sier Snorre Bryne, rådgiver i NewsLab og fortsetter:
– Disse kreative grepene gjør at videoen treffer langt bedre, noe som jo bør være målet med en personlig julehilsen.
Telenor er siste bedrift i rekken til å ta i bruk SEEN sin teknologi den siste tiden. Teknologien ble blant annet benyttet i av flere partier i kommunevalget tidligere i høst.