TRY Innhold styrker seg på bærekraft
– Å få være en del av et kreativt miljø der de er opptatt av fremtid, endring og det grønne skiftet, er viktig for meg både profesjonelt og personlig.
Denne artikkelen er over to år gammel.
— Godt innhold er viktig og nødvendig når bedrifter skal vise klimaengasjement, sier Julie Messel, i en pressemelding.
Hun er nyansatt innholdsprodusent i TRY Innhold.
Stadig flere bedrifter ser behovet for å formidle hvordan de bidrar til å nå FNs bærekraftsmål, og TRY forteller at de opplever kraftig etterspørsel etter innholdsstrategier og produksjon knyttet til klima og ansvarlighet.
Messel har tidligere erfaring som journalist og reportasjeleder, har utdannelse innen klimajournalistikk og har den siste tiden drevet Grønt Pressekontor — der hun har levert artikler om bærekraft til medier i hele landet.
Når hun nå begynner i TRY Innhold handler det like mye om et sterkt klimaengasjement som for interessen for kommunikasjon.
—Det beste stedet for meg å være, når jeg nå vil bruke min erfaring videre, er et sted med høye ambisjoner på samfunnet og selskapers vegne. Det har jeg funnet i TRY! Å få være en del av et kreativt miljø der de er opptatt av fremtid, endring og det grønne skiftet, er viktig for meg både profesjonelt og personlig, sier Messel.
— Julie har spisskompetanse på klimaspørsmål og er en dyktig kommunikatør, den kombinasjonen er gull verd, sier innholdsredaktør i TRY Innhold Madeleine Strand i samme melding.
Med denne ansettelsen nærmer TRY Inhhold seg nå 30 redaktører og innholdsprodusenter.