Kinoreklamebransjen rammet hardt av koronaåret
Stengte kinoer har ført til at den delen av kinobransjen som driver med reklamesalg, også sliter med permitteringer og nedbemanning.
Denne artikkelen er over to år gammel.
De to største aktørene på dette markedet, Capa Kinoreklame og Media Direct, måtte begge permittere ansatte tidligere i år da kinosalene ble stengt.
Og situasjonen har ikke blitt bedre etter at kinoene igjen må holde stengt, skriver Kampanje.
I vår måtte Capa Kinoreklame permittere flesteparten av sine ansatte og selskapet har kuttet ti årsverk.
– Hovedårsakene til det er selvsagt nedgangen i omsetning gjennom 2020. Reduksjonen er gjort gjennom frivillig nedbemanning og at vi ikke har erstattet folk som har sluttet gjennom 2020. Det er ikke gjort noe bruk av sluttpakker i denne prosessen, sier administrerende direktør Jan Tore Kristiansen i Capa Kinoreklame.