#Minjobb
Kjetil var musikklærer i 18 år – Nå jobber han med kommunikasjon i landets største hockeyklubb
Liker aller best det uforutsigbare med jobben sin.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Med spalten #MinJobb ønsker KOM24 å få kommunikasjonsfolk til å snakke om jobben sin, hva som inspirerer dem i arbeidet, hvilke utfordringer som finnes i bransjen - og hva som er god kommunikasjon.
I dag er det informasjons- og samfunnskontakt Kjetil Garvik i hockeyklubben Stavanger Oilers som svarer i spalten.
– Hva er tittelen din - og hva går jobben din ut på?
– Min tittel er informasjons- og samfunnskontakt i hockeyklubben Stavanger Oilers. Jobber går ut på å være et bindeledd i klubbens informasjonsarbeid internt og eksternt gjennom tekster, nettsteder, SoMe og som kontaktpunkt for pressen. Jeg er også vertskap for pressen under våre arrangementer. I tillegg har jeg hovedansvar for klubbens mange samfunnsrettede prosjekter.
– Hva liker du best med jobben din?
– Det uforutsigbare. Ingen dager er like. Videre får jeg treffe mange og stadig nye mennesker. Sist men ikke minst opplever jeg å bety mye for dem jeg legger til rette for med tanke på informasjonsflyt, for eksempel spillerne i klubben.
– Hvilke arbeidsoppgaver liker du minst?
– Liker det meste men har sjelden skikkelig fri. Ting skjer når det skjer. Også utfordrende å være sentral i informasjon hvor jeg ikke har mandat til å ta avgjørelser i travle prosesser.
– Hvorfor ville du jobbe med kommunikasjon?
– Jeg er utdannet musiker og pedagog og jobbet som musikklærer i 18 år. Interessen for hockey ble dyrket på fritiden. Muligheten for å jobbe med kommunikasjon kom på et tidspunkt i min karriere hvor det kjentes godt å skifte litt. Få en ny yrkeserfaring.
– Hvem inspirerer deg i kommunikasjonssektoren?
– Jeg inspireres mest av menneskene og sakene jeg bidrar med kommunikasjon på vegne av. Det å få et budskap ut som den beste versjonen av seg selv er spennende.
– Hva gjorde deg sist imponert i kommunikasjonsfaget?
– Ingen spesielle opplevelser.
– Hva er god kommunikasjon?
– Stort tema… Men jeg vil trekke frem kommunikasjon som evner å tydeliggjøre agendabudskap på en kreativ måte som god kommunikasjon.
– Hva mener du er den største utfordringen for din bransje fremover?
– Nok et stort tema, men jeg spontant tenker jeg at å alltid sortere saksbasert kommunikasjon og reklame er et spennende. Jeg er glad i og fascineres av reklame men tror vi gjør lurt i å sortere litt innen dette feltet.