Klassekampen: Bane Nor brukte over 300 000 kroner til First House for å klage på Aftenposten

Har 42 ansatte på kommunikasjon, men valgte å hente inn hjelp da de fikk kompliserte spørsmål fra Aftenposten.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I november i fjor skrev Aftenposten flere kritiske artikler om interne forhold i Bane Nor. Men da det statseide selskapet med over 40 ansatte på kommunikasjon ble forelagt kritikken, valgte de å hente inn hjelp fra First House.

Det skriver Klassekampen fredag.

– Vi så ganske raskt at vi trengte et blikk og noen råd utenfra, dette grunnet mengden av spørsmål og påstander som vi i utgangspunktet ikke kjente oss igjen», skriver kommunikasjonssjef i Bane Nor Nina Aasmundsen i en e-post til Klassekampen.

Avisen skriver at Bane Nor skal ha brukt 320 000 kroner for rådgivingen, 240 000 av dette er brukt på rådgiving knyttet til Aftenposten.

I Aftenposten reagerer de på bruken av First House.

– «Kommunikasjonen ble vanskeligere enn nødvendig på grunn av alle mellomleddene», skriver Aftenpostens sjefredaktør Trine Eilertsen til Klassekampen.

Powered by Labrador CMS