Orgasme-tryner fronter ny kondom-kampanje
28. juni lanserte RFSU årets kampanje for kondombruk.
Kondom-produsenten RFSU ønsker å vise vei for en fortsatt økning i kondombruk blant unge.
Årets kampanje har som formål å hylle de som står opp for seg selv og andre ved å «Just give a fuck», fremfor å peke direkte på seksuelt overførbare sykdommer.
– Vi ønsker å bruke kondomet for alt det faktisk står for. Ved å bruke kondom kan unge mennesker ikke bare beskytte seg selv og sine partnere, men også bidra til den globale forbedringen av seksuelle rettigheter ettersom overskuddet av salget av våre produkter går til arbeid med nettopp dette. Det blir rett og slett som å ligge seg til en bittelitt bedre verden, sier Pål Hansen, Brand Manager i RFSU Norge i en pressemelding.
Kampanjen frontes av ekstatiske «o-faces» som sammen driver en orgasmisk kamp for en lysere fremtid, og fra 28. juni har disse prydet flater over hele landet, blant annet i to meter høye montre på Youngstorget.
RFSU var til stede og godt synlige under Oslo Pride hvor publikum blant annet kunne teste kondomferdighetene sine på en «Just give a f*ck»-sykkel.
– Kampanjen er strategisk designet for å overvinne den harde sensuren som råder i sosiale medier, og Retail Factory har vært enestående i å hjelpe oss med å gjøre kampanjen synlig i Oslos gater, sier Pål Hansen i RFSU Norge.
Sommeren er høysesong for sex i Norden, og kondomet er det eneste preventivmiddelet som beskytter mot både uønsket graviditet og kjønnssykdommer.
«Just give a f*ck» aktiveres i sosiale, digitale og trykte medier, samt på festivaler i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no