YouTube lanserer prisutdeling
For første gang skal YouTube Works Awards samle de kreative kreftene i Norge, Sverige, Danmark og Finland til en nordisk annonse-kamp.
I mai kan norske annonsører konkurrerere om nordisk ære når YouTube Works Awards kommer til Norge.
Prisutdelingen skal samle de kreative kreftene i Norge, Sverige, Danmark og Finland til en nordisk kamp om heder og ære, heter det i en pressemelding tirsdag.
En reell sjanse
Den nordiske reklamebransjen er godt kjent kjent over hele verden for sitt kreative arbeid, som hjelper annonsører med å nå både målgrupper og forretningsmål gjennom fremragende kommunikasjon. YouTube Works Awards feirer kombinasjonen av kreativitet og effekt som regionen er kjent for. For selv om vi alle kan være enige om at regionen er på topp innen kreativitet - har vi ikke alle lurt på hvem som er best?
Deltagelse i YouTube Works Awards er basert på at byråer og annonsører selv sender inn sine bidrag. Norgessjef i Google, Tine Austvoll Jensen, håper den norske bransjen stiller opp for å sette sitt preg på den nordiske konkurransen.
– Jeg er så glad for å kunne bringe YouTube Works Awards til Norge, og for å bidra til å bringe norske byråer og annonsører til Norden. Jeg er sikker på at bransjen vår kan hamle opp med sine nordiske kolleger, og ha en reell sjanse for å hente hjem priser i denne svært kompetitive og kreative regionen, sier hun.
Deles ut i stockholm
YouTube samarbeider med lokale bransjeorganisasjoner for å identifisere og sikre en jury bestående av bransjeledere med ekspertise og dokumenterte meritter innen reklame, markedsføring og media for å velge vinnerne.
I Norge er Kreativt Forum den lokale samarbeidspartneren.
Alle kampanjer som har blitt vist på YouTube i 2022, rettet mot et norsk, eller nordisk publikum, er kvalifisert for deltakelse.
YouTube Works Awards-seremonien blir avholdt i Stockholm 3. mai 2023.