Petter Northug i sin første Burger King-kampanje.

Lanserer ny Burger King-kampanje med Northug

Burger King inngikk i november sitt største sponsorsamarbeid noensinne. Nå lanseres den første kampanjen i samarbeidet med skistjernen Petter Northug.

Publisert

Kampanjen, som har fått navnet «Veien til VM», markerer på mange måter starten for Burger King og deres engasjement med skikongen Petter Northug, skriver de i en pressemelding.

Samarbeidet fikk stor oppmerksomhet da det ble lansert i midten av november.

– Petter er fryktløs, selvsikker og har glimt i øyet, noe som gjør han til en perfekt ambassadør for hva Burger King står for. Han er kongen av comebacks og overraskelser, så at han skal til VM er det ingen tvil om, sier Stein Leidland, markedssjef i Burger King.

– Burger King er en fantastisk kunde å jobbe med og det har vært utrolig kult å lage denne kampanjen. Den er godt synlig gjennom en bred mediemiks på TV, utendørsreklame, online video, sosiale medier og i Burger King sine restauranter over hele landet, sier Vegard Arntsen, daglig leder i Passion Marketing Agency.

Det er selskapet Passion Marketing Agency som står bak kampanjen. Teamet som har vært involvert er Stein Leidland (markedssjef, Burger King), Haakon Bell Pedersen (prosjektleder, Passion), Vegard Arntsen (rådgiver, Passion), Thea Heber Bjørndal Iversen (kreativ leder, Monologtheateret) og Rasmus Kongsøre (Kongsøre Foto).

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS