Hun er kåret til årets mediekontakt
Sofia Helling i Seenthis stakk av med prisen.
I mange år har mediebyrået Publicis Starcom hatt en egen pris for å hedre kontakter hos mediehusene.
Gjennom hele 2023 har de kåret kvartalsvinnnere, og i går ble det avholdt kåring og feiring av «Årets Mediastar» hos Publicis Starcom.
Det skriver de selv i en pressemelding.
De 4 nominerte (kvartalsvinnere) til Årets Mediastar var Rolf Løken (Schibsted), Stian Stark Husby (JCDecaux), Sofia Helling (SeenThis) og Jenny Lunde (Snapchat).
Den som gikk av med seieren som Årets Mediastar ble Sofia Helling i Seenthis, og begrunnelsen var følgende:
«Sofia har utmerket seg gjennom hele 2023. Hun leverer kreative og innsiktsfulle løsninger, står alltid på når det brenner, og bistår med gode svar når ting stopper opp. Hun er en person som brenner for fag og folk, og som ikke gir seg før våre kunder får de beste løsningene».
Dette er kriteriene for en Mediastar:
En mediekontakt som bruker innsikt og finner løsninger basert på tydelige mål
En som er kreativ og innovativ
En som gir merverdi til kundene våre og oss
En som tar eierskap til kampanjen, utfordrer oss og står på
I tillegg var det noen overraskelsespriser som også ble delt ut:
Årets Gledesspreder ble Sofia Helling (SeenThis), Årets innovatør: Joachim Bro (Schibsted), Årets sidekick: Pernille Vermedal-Høegh (Schibsted), Årets utfordrer: Martin Wenstad (Snapchat), og Årets mest proaktive: Kathinka Berg (Schibsted).
– Mediehusene er selve fundamentet for å kunne drive med massekommunikasjon og å skape effekter for våre kunder. Det å vise at vi setter pris på den jobben de gjør, skulle bare mangle, sier Business director Tale Gjøvik og kundeansvarlig Martine Nerland i Publicis Starcom, som er ansvarlige for prisen.