McDonalds's herjer i årets ANFO Effekt – Stakk av med både vekstpris og merkevarepris
– Det de har fått til i løpet av ti år er det bare å ta av seg hatten for.
Denne artikkelen er over to år gammel.
McDonalds´s kunne feire VEKST seier, Grand Prix og Bauer Medias Merkevarepris etter dagens digitale prisutdeling i ANFO Effekt.
Juryen var ikke i tvil om hvem som skulle vinne årets VEKST case for Stjel våre ansatte.
– Dette er ikke bare godt håndverk– det er også et eksempel til etterfølgelse for alle markedsførere, skriver de og peker på at i en kategori preget av tilbakegang, har vinneren oppnådd kundevekst, økt sine markedsandeler og løftet merkevaren på samtlige parametere.
– Virkelig, virkelig fortjent
– For ikke å glemme ti år med formidabel omsetningsvekst, skriver de.
Olivero stakk av med sølvet i denne kategorien. De har samarbeidet med RED Media og RED dentsu X.
– Først og fremst gratulerer til Mac’ern. Det er virkelig, virkelig fortjent. Det de har fått til i løpet av ti år er det bare å ta av seg hatten for, sier Cathrine Dalan, caseforfatter og strategidirektør i OMD.
– Selvfølgelig en shout out til Nord DDB som har gjort en fant jobb og mine egne kolleger i OMD, sier hun videre.
I tillegg vant McDonald´s, med samarbeidspartnerne OMD og Nord DDB og Bauer Medias Merkevarepris.
Klart å snu en negativ utvikling
Cathrine Dalan, caseforfatter og strategidirektør i OMD sier og i en pressemelding fra ANFO at det bare er å ta av seg hatten for jobben som McDonald's Norge har gjort.
– Ved bruk av innsiktsdrevet markedsarbeid har McDonald's Norge klart å snu en negativ utvikling. Til tross for sunnere spisevaner og økt konkurranse har de på 10 år klart å øke markedsandeler og omsetning i milliardklassen, sier hun.
– Vi er utrolig takknemlige og ydmyke for å ha vært med på denne reisen og gleder oss selvsagt til de neste 10 årene!, sier hun videre.
Olivero og Telenor var konkurrentene til McDonald's Norge om Bauer Medias Merkevarepris.