Forlater Medievikar til fordel for Posten
I en nyopprettet stilling får Renathe Lund mulighet til å forme deler av stillingen selv, i samarbeid med et agilt team bestående av utviklere, UX-ere og produktfolk.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Fredag før påske hadde Renathe Lund siste dag som rekrutterer i Medievikar. Tirsdag startet hun i den nye jobben som digital spesialist i Posten og Bring. Sammen med teamet i Glow skal hun jobbe med å utvikle plattformen for «Samme dag»-leveranser og hjemlevering.
– Det er en nyopprettet stilling i et agilt team med mange flinke utviklere, UX-ere og produktfolk. Det vil være rom for å forme stillingen selv og jeg har stor tro på at jeg kommer til å få bruke et bredt spekter av min kompetanse, særlig innen kommunikasjon, brukeropplevelser og kunderelasjoner.
Innovasjon på agendaen
Hun tror det blir en stor overgang fra å være få folk i en liten bedrift, til et stort konsern med mange tusen kollegaer i Norden, men tror det kan være noen likheter mellom sitt nye og gamle team.
– Medievikar er ikke akkurat en start up, ettersom selskapet har vært etablert i over femten år, og Posten er mer etablert enn de fleste. Likevel ser jeg at mitt nye team virker å preges av en frisk gründermentalitet hvor det er rom for å prøve ut nye ting og sette eget preg på arbeidet. På samme måte har jeg hatt det i Medievikar, og det elsker jeg! Det blir også kult å komme inn i et miljø med innovasjon på agendaen.
Savnet etter produktutvikling
Inn i jobben hos Posten tar Lund med seg kunnskap fra flere år med det hun beskriver som tettpakket læring i Medievikar.
– For meg er det viktig å være på topp hele tiden når det gjelder service. Jeg brenner veldig for brukeropplevelse, det kan jeg omsette enten det er i et rekrutteringsselskap som Medievikar eller i et team med fokus på produktutvikling som det vil være i Posten.
Det var savnet etter å kunne fordype seg i disse områdene som ble utslagsgivende for jobbskiftet.
– Som rekrutterer har jeg jobbet innenfor «mitt» fagområde, men fra en litt annen vinkel, nemlig med å finne riktig kompetanse til ulike stillinger innen media- og kommunikasjon. I disse prosessene har jeg truffet mange kandidater og fagfolk hos kundene og jeg har trivdes med å prate fag med disse. Etter hvert ble rett og slett savnet etter å være i ringen selv for stort, da muligheten i Posten dukket opp var jeg ikke i tvil.