Han skal bistå med lanseringen av strømmetjenesten Paramount+ i Norge
Morten Steingrimsen har nylig blitt tildelt oppdraget som PR & Marketing Partner for ViacomCBS Nordics.
Denne artikkelen er over to år gammel.
ViacomCBS Nordics får norsk markeds- og PR-bistand til den store lanseringen av Paramount+, opplyses det om i en pressemelding.
Morten Steingrimsen (31) har nylig blitt tildelt oppdraget som PR & Marketing Partner for ViacomCBS Nordics. Han skal bistå medieselskapet med sine tjenester i forbindelse med lanseringen av den nye strømmetjenesten Paramount+ i Norge.
Allsidig bagrunn
Han vil rapportere til Max Bellman, PR & Communications Director Nordics og Henriette Petersen, Marketing Director Nordics.
– Jeg kunne ikke vært mer glad og stolt over denne muligheten. ViacomCBS er et av verdens største medieselskaper. Studioet eier flere av de mest kjente merkevarene innenfor underholdning, som Paramount Pictures, SHOWTIME, Nickelodeon og CBS. Det er rett og slett utrolig spennende å jobbe med lanseringen av Paramount+, sammen med et svært dyktig team, Morten Steingrimsen i meldingen.
Steingrimsen har en allsidig bakgrunn som både markedsfører, innholdsprodusent og film- og TV-journalist. Som mangeårig partneransvarlig i Canal Digital AS (Telenor) samarbeidet han tett med selskapets mange innholdsleverandører, deriblant som BBC, Netflix, TV2, SF Studios, Disney/Fox og Viacom.
Siden 2005 har han intervjuet et stort antall skuespillere og regissører for medier som VG, Nettavisen, TV2, NRK, Variety og Aftonbladet. De siste månedene har han intervjuet Hollywood-stjerner som Hugh Grant, Sharon Stone og George Clooney.
– Drømmejobb
Han beskriver Paramount-oppdraget som en drømmejobb.
– Som stor film- og serie-elsker er det stort for meg å jobbe med lanseringen av en helt ny strømmetjeneste, særlig fordi ViacomCBS står bak så mange kjente produksjoner. Noen av mine personlige favoritter er The Late Show with Stephen Colbert, Yellowstone og Mission: Impossible-franchisen, forteller han.
Når den gigantiske strømmetjenesten lanseres i Norge senere i år, vil seerne få tilgang til «et fjell av underholdning».