Går fra Oljefondet til NHO

Thomas Solberg Sevang (45) går fra jobben som kommunikasjonssjef i Oljefondet til NHO.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det melder NHO selv i en pressemelding, fredag.

– Jeg er veldig glad for å skulle få jobbe for at stemmen til bedriftene som skaper verdiene for felleskapet og gir lokalsamfunnene liv, blir hørt, sier Sevang i pressemeldingen.

Sevang har ledet Oljefondets kommunikasjonsarbeid siden 2013.

– Givende i Oljefondet

45-åringen har også kommunikasjonserfaring fra Nordea og JKL, og begynner som senior kommunikasjonsrådgiver i NHO 1. mars.

– Det har vært enormt givende å jobbe i Oljefondet, og med alle de flinke menneskene der. Fondets markedsverdi har doblet seg i perioden. Samtidig har interessen for fondet og kompleksiteten i kommunikasjonsutfordringene økt, sier han i pressemeldingen og fortsetter:

– Jeg har ledet en avdeling som vært med å bygge en sterk posisjon for fondet blant folk flest i løpet av åtte år. Det er jeg utrolig stolt av, men nå er tiden kommet for å bidra på et annet viktig område og å lære nye ting, sier Sevang.

– Fjær i hatten for oss

I NHO er de glade for nyansettelsen.

– Det er en fjær i hatten for NHO at Thomas vil jobbe hos oss. Med bred erfaring fra både næringslivet og Oljefondet, vil han bidra til å utvikle NHOs kommunikasjonsarbeid videre, sier Peter Markovski, kommunikasjonsdirektør i NHO.

Powered by Labrador CMS