Går fra Oljefondet til NHO
Thomas Solberg Sevang (45) går fra jobben som kommunikasjonssjef i Oljefondet til NHO.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det melder NHO selv i en pressemelding, fredag.
– Jeg er veldig glad for å skulle få jobbe for at stemmen til bedriftene som skaper verdiene for felleskapet og gir lokalsamfunnene liv, blir hørt, sier Sevang i pressemeldingen.
Sevang har ledet Oljefondets kommunikasjonsarbeid siden 2013.
– Givende i Oljefondet
45-åringen har også kommunikasjonserfaring fra Nordea og JKL, og begynner som senior kommunikasjonsrådgiver i NHO 1. mars.
– Det har vært enormt givende å jobbe i Oljefondet, og med alle de flinke menneskene der. Fondets markedsverdi har doblet seg i perioden. Samtidig har interessen for fondet og kompleksiteten i kommunikasjonsutfordringene økt, sier han i pressemeldingen og fortsetter:
– Jeg har ledet en avdeling som vært med å bygge en sterk posisjon for fondet blant folk flest i løpet av åtte år. Det er jeg utrolig stolt av, men nå er tiden kommet for å bidra på et annet viktig område og å lære nye ting, sier Sevang.
– Fjær i hatten for oss
I NHO er de glade for nyansettelsen.
– Det er en fjær i hatten for NHO at Thomas vil jobbe hos oss. Med bred erfaring fra både næringslivet og Oljefondet, vil han bidra til å utvikle NHOs kommunikasjonsarbeid videre, sier Peter Markovski, kommunikasjonsdirektør i NHO.