I dag er det rådgiver Nina Ilefeldt fra Storm Communications som svarer på sommerpraten.

Sommerpraten:

– Når det virkelig gjelder, så leverer byråbransjen tjenester som er viktig

– Det er en fin påminnelse. Og nye byråer som Storm Samfunn kommer til – så resten av 2021 lover også godt!

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

I dag er det rådgiver Nina Ilefeldt fra Storm Communications som svarer på sommerpraten.

– Hva gjør du i sommer?

– Nyter norsk sommer! Jeg gleder meg til en uke med jentene på Hvaler, en uke med foreldre på Dypvåg og en uke med svigerforeldre i Valldal - jordbærdalen. Det var faktisk min samboers slekt som introduserte jordbær til Norge, det er stas. Kort oppsummert: jeg skal spise verdens beste jordbær.

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

– Som skapsvensk og hobbyseiler elsker jeg «Att angöra en brygga» av Monica Zetterlund. Den på minihøyttaleren på brygga, duft av saltvann og solkrem, litt jordbær og et glass rosé så er jeg lykkelig.

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

– Jeg har jo byråbrillene på, og ser at det er veldig mange byråer som har klart seg mer enn godt gjennom korona. Det viser jo at når det virkelig gjelder, så leverer kommunikasjonsbyråbransjen tjenester som er viktig for kundene, og ikke bare nice to have. Det er en fin påminnelse. Og nye byråer som Storm Samfunn kommer til – så resten av 2021 lover også godt!

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

– Jeg vil heller feire alle de «navnløse» enkeltpersonene i bransjen og ellers som har vært med på en stor omstilling under mindre ideelle omstendigheter. Jeg er imponert over deg og meg og kolleger og venner med enten barn på fanget eller stor ensomhet.

– Hva er årets flause til nå?

– Molde-gate.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Å ikke lytte til egen kropp før den sier stopp.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Du trenger ikke nødvendigvis å bygge din egen merkevare for å lykkes. I byrå er det plass til mange ulike personligheter som utfyller hverandre. Bygg videre på dine egne styrker.

Powered by Labrador CMS