«Whaaat»-kampanjen til Per Høj får Sølvmikken
Per Højs KIA-kampanje er kåret til den beste radioreklamen i oktober.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Per Højs KIA-kampanje er kåret til den beste radioreklamen i oktober, opplyses det om i en pressemelding.
Med Kias nye e-soul elbiler kan du frakte mer enn du kanskje forventer av en elbil, står det i meldingen.
Radiokampanjen feirer dette med forskjellige nyanser av det amerikanske uttrykket «whaaat» / «I-said-a-say-a-whaaat».
«Dette var gøy! Spottene skiller seg tydelig ut både i kategorien og blant radioreklamer generelt. Vi vil gjerne berømme regi og skuespiller for mye fin og presis undertekst i ulike versjoner av ordet «what» som underbygger budskapet ved produktet. Vi gleder oss til å høre flere versjoner av «whaaaaat!» Overgår dette hvor mange måter man kan si «Kari Bremnes» på? Spottene ga god stemning i det digitale juryrommet!», sier juryen i sin begrunnelse.
Det er Per Høj med det kreative teamet Mads Rønold og Øyvind Waage som har laget kampanjen, med Sagveien Resort som produksjonsselskap.
Det opplyses også i meldingen at andreplassen for oktobermåned går til Tante Randi, som har laget kampanje for radonmåleren fra Airthings. Det er det kreative teamet Zakarias Nadir og Glenn Haugen som står bak. Produksjonsselskapet er Sagveien Resort.
Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned.