Rebecca Rørmark blir markedssjef i Europa for Warner Bros. Discovery
Får ansvaret for lanseringen av Warner Bros. Discovery nye strømmetjeneste i Europa, Afrika og Midtøsten.
Rebecca Rørmark har fått den nyopprettede stillingen som sjef for markedsføringen av strømmetjenestene til gigantselskapet Warner Bros. Discovery (WBD) i Europa, Afrika og Midtøsten.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Hun skal lede arbeidet med å utvikle strømme-merkevarene, kundevekst og forberedelser til markedsføringsarbeidet innen den nye strømmeplattformen blir lansert i Europa i 2024.
WBD skal slå sammen HBO Max og discovery+ til en strømmetjeneste som blir lansert i USA og Latin Amerika seinere i 2023.
– Jeg føler meg veldig privilegert som får være med på dette utrolig talentfulle teamet på et så avgjørende tidspunkt i vår virksomhet, som vi jobber sammen mot lanseringen av en forbedret strømmetjeneste som vil levere det beste som discovery+ og HBO Max har å tilby. Forbrukere ønsker godt innhold, enkelhet og konsolidering, og jeg tror vi vil levere det de ser etter med vårt forbedrede produkt, sier hun selv i pressemeldingen.
Rørmark har vært markedssjef for Dplay i Norden siden 2015 og ledet rebrandingen til discovery+ i 2021.
Hun har tidligere jobbet med merkevarer som Netflix, Fox, National Geographic, Nickelodeon og MTV.
Hun har jobbet i Discovery Networks Norge siden og har siden 2017 hatt markedsføringsansvar for hele Norden og har siden Discovery og WarnerMedia slo seg sammen i 2019 hatt tittelen som VP, Marketing and PR for hele Norden.
Hun vil fortsatt ha base i Oslo i sin nye stilling.