RED dentsu X endrer navn og blir internasjonal spydspiss
– Vi har alltid utfordret bransjen og gått nye veier.
– Vi skal fortsette å ha fokus på forretningsresultatene til kundene våre, og tror på kraften i kreativitet, fundamentert på en forståelse av forbrukernes underliggende motivasjoner. Vi har alltid utfordret bransjen og gått nye veier for å levere vekst og resultater for våre kunder, sier Adrien Bjørnskau, byråleder i dentsu X i en pressemelding.
Byrået ble etablert helt tilbake i 2005, da under navnet RED. I 2018 ble de en del av dentsu og gikk inn i det globale nettverket dentsu X.
De skriver selv at de siden da har vokst til å bli en spydspiss for dentsu X i Europa.
Byrået tar nå et steg lenger internasjonalt for å møte de endrede behovene til eksisterende og nye kunder som SATS, Entercard, Tibber med flere.
Med økt internasjonal tilstedeværelse mener dentsu X at de kan møte den nye hverdagen med et styrket tilbud til kundene og markedet med alt fra avanserte løsninger som salgsmodellering og dashboards til kreative innholdsløsninger på tvers av landegrenser i dentsu X.
– Dette for å gi kundene våre en forretningsmessig fordel overfor sine konkurrenter, sier Bjørnskau.