I sommer skal Sindre Beyer finslipe dødsingen sin: – Jeg har fortsatt en del å gå på der
– Jeg lærer av tabber og glemmer dem raskest mulig.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.
I dag er det Sindre Beyer, daglig leder Try Råd, som svarer.
– Hva gjør du i sommer?
– Alt tyder på norgesferie i år også. Så da blir det vel en kombinasjon av fjord og fjell og noen fornøyelsesparker. Samtidig som jeg sikkert også må fortsette å scanne QR-koder for å få bestilt det jeg vil. Jeg blir ganske fornøyd om det blir fint vær og jeg får lest noen bøker. Så satser jeg på å finslipe dødsingen min, jeg har fortsatt en hel del å gå på der.
– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?
– Idyll med Postgirobygget. Ikke spesielt originalt, men sant.
– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?
– Det handlet mer om Corona enn vi forventet i starten, så ser vi nå at det begynner å bli lys i tunnelen med flere vaksinerte og gradvis gjenåpning. Det preger nok også bransjen ved at flere synlige aktiviteter kommer i gang og med det så blir også aktivitetsnivået høyere.
– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?
– Det kunne vært mange, men velger sjefen, Kjetil Try. Han har vært i bransjen før mobiltelefonen, Facebook og internett, men er fortsatt like opptatt av fornyelse og endring som før. Det står det respekt av.
– Hva er årets flause til nå?
– I vår bransje synes jeg saken med Atlas utvikling og håndteringen av den er en god kandidat. Ellers i verden har jo Donald Trump klart å fylle kvoten greit også etter at han har gått av som president.
– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?
– Jeg lærer av tabber og glemmer dem raskest mulig. Men jeg husker jo godt i starten av min tid i bransjen at jeg blandet meg i overkant mye inn i regien på et opptak hvor regissør Pål Laukli sa høyt og tydelig til meg «Sindre, I know my shit!», siden har vi vært gode venner.
– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
– Det gjelder å holde seg oppdatert på hva som skjer innen samfunn og teknologi, ha lærelyst og tørre å bryte med tidligere mønster og siloer. Det er sjeldent at en fasit fra fortiden er en eksakt fasit for fremtiden.