Her er de nominerte til Sponsor- og Eventprisen
Se hvem som kjemper om gull når Sponsor- og Eventprisen 2024 går av stabelen.
Onsdag 24. april går Sponsor- og Eventprisen 2024 av stabelen.
I år har det blitt sendt inn rekordmange caser, og nivået blir høyere for hvert år som går. Juryen, som består av 26 bransjefolk, har nå nominert de bidragene som har utmerket seg.
Her er oversikten over de nominerte, som har mulighet til å gå seirende ut av konkurransen om de gjeve prisene:
Årets Sponsor
- Nordea - 360 med Palmesus
- Sparebanken Vest - Jenter vil mer (deles med Trigger, Sølvrev, Siv Skard, Sportsklubben Brann, Sogndal Fotball, Arna-Bjørnar Fotball)
- Gjensidige Forsikring - Gjensidig verdiskapning for alle.
Årets Kultursponsorat
- OBOS - OBOS Hjemmefestival (Deles med JCP, Utopia, Festningen, Feelings og Slottsfjell festivalen)
- Palmesus - Palmesus 2023: 360-kanal og enabling platform mot Gen Z
- Gjensidige Forsikring - Gjensidige og Palmesus - Et livsviktig samarbeid (deles med Palmesus og Nosleeptillbrooklyn)
Årets idrettssponsoret
- FUSE - Romssa Arena - får det samiske språk på banen (deles med Tromsø IL og Troms Kraft)
- Sparebanken Vest - Jenter vil mer (deles med Trigger, Sølvrev, Siv Skard, Sportsklubben Brann, Sogndal Fotball, Arna-Bjørnar Fotball)
- Equinor - Equinor & Arctic Race of Norway (deles med Arctic Race of Norway)
- Gjensidige Forsikring - Gjensidige x NHF - Håndballåret 2023 (deles med Norges Håndballforbund)
- Dæhlie Sportswear - TEAM AKER DÆHLIE – EN SPONSORAKTIVERING «BEYOND» DET FORVENTEDE (Deles med AKER/Aker Solutions)
Årets Sponsorobjekt
- Sportsklubben Brann - Årets Sponsorobjekt
- Palmesus - Palmesus 2023: 360-kanal og enabling platform mot Gen Z
- Axelar - Skifestivalen BLINK
- Frelsesarmeen - Såpa bilpleie (deles med Erik Arnesen AS)
Årets Brand Activation
- JCP - Kom som du er (deles med DNB)
- WAL - Coke Studio Secret Sessions (deles med EKKO Agency og Coca-Cola Norge)
- FUSE - Pepsi Maximerte Julestemningen: Innpakningsbutikken ble veien til norske juletrær og hjerter (deles med PepsiCo og Ringnes)
- JCP - LYKO Halloween (deles med Lyko)
Årets Stand-aktivering
- Gjensidige Forsikring - Gjensidige og Palmesus - Et livsviktig samarbeid (deles med Palmesus og Nosleeptillbrooklyn)
- Retail Factory - The immersive Clarins pop-up shop (deles med Scandinavian Cosmetics AS)
- NOSLEEPTILLBROOKLYN - Take away your take away (deles med McDonald's og Palmesus)
- Fieldwork - Google Planet Pixel (deles med Google)
Årets Lansering
- JCP - Volvo EX 90 lansering (deles med Volvo Car Norway)
- Diplom Is - Ringen er sluttet - Ungdom i sin første jobb (deles med LICC as)
Årets B2I
- Gjensidige Forsikring - Gjensidige - ÅRETS 2023
- Gyro - Mesta 20 år (deles med Mesta AS)
- Gjensidige Forsikring - Gjentopia (deles med Gyro)
- JCP - Impact - The marketplace experience (deles med Schibsted Nordic Marketplaces)
- Gjensidige Forsikring - Øst og Vest – Gode hver for oss, best sammen (deles med Gyro)
Årets B2B
- Fieldwork - Google Planet Pixel (deles med Google)
- JCP - Atea Community 2023 (deles med Atea AS)
- Gyro - NATO Utenriksministermøte i Oslo (deles med Utenriksdepartementet)
- Teknisk Ukeblad Media - Attack 2023 - Cyberangrep på kritisk infrastruktur (deles med Terje Edvardsen, Tor Nondal, Bjørn Stockman, Emilia Sundblom, Sigurd Dahle, Beate Jonhsen og Kjersti Magnussen)
- Appetite for Production - Virke Arena 2023 (deles med Virke)
Årets B2C
- BAMA Gruppen - Eat Move Sleep Drømmedøgn: 30 år på 24 timer (deles med Norges Fotballforbund)
- Fyrverk - Jubileumsfeiring langs kysten av Midt-Norge (deles med SpareBank 1 SMN, HK Reklamebyrå, Trondheim Stage)
- Retail Factory - The immersive Clarins pop-up shop (deles med Scandinavian Cosmetics AS)
- Appetite for Production - Virke Arena 2023 (deles med Virke)
- JCP - Your Extreme 2023 (deles med Kongsberg Gruppen ASA)
Årets Innholdsproduksjon til et Event
- Gyro - Strawberry HQ Takeover (deles med Strawberry)
- Fyrverk - Handling, takk! -Ungdomskonferansen med Norges største innovasjonscamp (deles med SpareBank 1 SMN, HK Reklamebyrå, Ungt Entreprenørskap Trøndelag, MOT Norge, FN-sambandet)
- BAMA Gruppen - Eat Move Sleep Drømmedøgn: 30 år på 24 timer (deles med Norges Fotballforbund)
- JCP - Once Upon a bank - Åpningsanslag (deles med DNB)
- Fieldwork - Google Planet Pixel (deles med Google)
Årets Samfunnsengasjement
- SpareBank 1 SMN - MODIG - Unge skaper fremtiden (deles med FN-sambandet, World Federation of United Nations Associations (WFUNA), Stiftelsen Statsraad Lehmkuhl, HK Reklamebyrå, Fyrverk eventbyrå, Screen Story Trondheim, Lykt Foto og Film)
- Sparebanken Vest - Jenter vil mer (deles med Trigger, Sølvrev, Siv Skard, Sportsklubben Brann, Sogndal Fotball, Arna-Bjørnar Fotball)
- Elitehockey - EHL Prideweek (deles med Oslo Pride)
- DNB - Centrum Tigers, Tiger Talks (deles med Centrum Tigers)
- Nordea - Nordea i skolen: Slik lærte vi 7200 ungdommer å bli mer pengesmarte
Årets Sponsoraktivering
- TV 2 - Hver gang vi møtes på Kjerringøy (deles med Bodø2024 og Kjerringøy Bryggehotell)
- Right To Play - Rund opp kassalappen - Anton Sport og Right To Play (deles med Anton Sport)
- OBOS - OBOS Hjemmefestival (deles med JCP, Utopia, Festningen, Feelings og Slottsfjell festivalen)
- Dæhlie Sportswear - TEAM AKER DÆHLIE – EN SPONSORAKTIVERING «BEYOND» DET FORVENTEDE (deles med AKER/Aker Solutions)
- Gjensidige Forsikring - Gjensidige og Palmesus: Et livsviktig samarbeid (deles med Palmesus og NOSLEEPTILLBROOKLYN)