Både omsetning og stab vokser i Viva Media
– Å kunne jobbe i et byrå som leverer både optimal prestasjon og creatives optimalisert for formålet er rett og slett perfekt match for meg, sier nyansatt.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Byrået Viva Media har i 2020 hatt det de beskriver som et «fantastisk år». I løpet av året har de ansett tre nye mennesker, og kan i tillegg skilte med en vekst på både topplinje og i byråinntekt. Detter kommer frem i i en pressemelding fra byrået.
Viva Media er etablert i Sverige og Norge og har totalt over 80 ansatte. I Norge åpnet det første kontoret i 2016 sentralt på St Olavs Plass i Oslo. Med mange kunder på Vestlandet har de også et kontor i Bergen.
I utgangen av 2020 hadde oslokontoret oppbemannet fra 9 til 12 ansatte. Topplinjen er økt med 13,5 prosent, fra 23 millioner i 2019 til 27, 3 millioner i 2020. Byråinntekten økte med 14 prosent i løpet av 2020, og nærmer seg derfor 15 millioner kroner.
Nysatsning for 2021
2021 starter med enda en ansettelse, der Svein Egenæs trer inn i rollen som Creative Lead. Han kommer til Viva Media fra Fuel Reklamebyrå.
– Innhold for hele kundereisen trigger meg. Å kunne jobbe i et byrå som leverer både optimal prestasjon og creatives optimalisert for formålet er rett og slett perfekt match for meg!, forteller Egenæs.
Rådgivning på kreativer, produksjon av film og foto og tekstproduksjon ligger i nysatsningen for året som kommer.
– Vi jobber nå med hele kundens markedsføring; SEO, SEM, Social Media og Creatives og det synes vi er skikkelig spennende! Satsingen for 2021 har allerede gitt resultater med flere nye kunder , sier byråleder Thomas Lillebror Finne i meldingen.