Ving lanserer ny merkevareidentitet: – Velger å satse oss ut av krisen
–Etter et svært utfordrende år begynner vi nå å se et trendbrudd med flere positive signaler.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I en pressemelding opplyser Ving om at de i dag lanserer en helt ny identitet og merkevarestrategi, med fokus på «flere personlige opplevelser, større valgfrihet og enkelhet».
–Etter et svært utfordrende år begynner vi nå å se et trendbrudd med flere positive signaler, blant annet vaksinenyheter. Lengselen etter å reise er stor, og etterspørselen øker nå frem mot våren og sommeren 2021. Vi velger å satse oss ut av krisen og investere i fremtiden, sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager for Ving Norge.
«Waves of well-being»
Ferien handler først og fremst om å ha det bra. Dette viser Vings undersøkelse med litt over 4500 respondenter, der «å ha det bra» oppgis som en av de viktigste grunnene til at folk reiser på ferie, skriver Ving i meldingen.
De skriver videre at de aller fleste respondentene mener at ferien handler om å ha det bra, slappe av og ha tid til sine nære og kjære, og at mange også vil oppleve ting de ellers ikke har tid til.
Merkevaresymbolet «Waves of well-being» handler om de mulighetene som kundene har til å finne sin egen reise som «gjør at de føler seg bra».
Oransje-fargen beholdes
Vings klassiske oransje farge skal beholdes i den nye logoen og vil kunne ses under hele reisen – på hotell, fly og busser. Det første flyet til Sunclass Airlines blir malt med den nye logoen 18. desember, står det.
Vings nye grafiske identitet er utviklet i samarbeid med merkevarebyrået Happy F&B.