Aneley Lampugnani startet Ona Communication under pandemien for to år siden.

Aneley har drevet eget kommunikasjonsbyrå i to år: – Jeg synes det var et hull i markedet

– Jeg er en kontrollfreak, så det er fint å vite at ting blir gjort på min måte, forteller Aneley Lampugnani

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dette har vært en utrolig reise så langt, jeg er superfornøyd med hvordan det har gått og gleder meg til alt det fremtiden bringer, forteller Lampugnani til KOM24.

Lampugnani har drevet byrået Ona Communication aleine to år. Kommunikasjonsselskapet Ona driver Lampugnani helt alene.

Hun startet selskapet i Stavanger under pandemien, dette fordi hun følte det manglet noe i bransjen.

– Jeg synes det var et hull i markedet. Når store bedrifter trenger hjelp med kommunikasjon eller design må de enten ta kontakt med flere personer, en grafisk designer og en tekstbehandler for eksempel eller et stort selskap, som ofte trenger lange frister. Min bakgrunn gjør at jeg kan litt av alt, og jeg har en tjeneste som går fort.

Da alt kom til alt, var det allikevel magefølelsen som gjorde at Lampugnani turte å satse på å starte et helt eget selskap.

– Jeg visste man trengte noe som dette, så derfor satset jeg.

To år

Nå har Ona fylt to år, og Lampugnani forteller at det så langt har gått mye bedre enn hun forventet.

– I starten kontaktet jeg mange for å fortelle om selskapet og hva jeg kunne tilby, og etter det rullet egentlig ballen mye av seg selv.

Hun synes den største utfordringen egentlig var selve satsingen, men at det etter det har gått bra for Ona Communication.

– Det er noe med å tro på seg selv. Jeg startet under pandemien så det er mye som kunne ha gått galt, men det har heldigvis lønt seg å satse.

Bakgrunnen til Lampugnani kommer fra blant annet radio og utdanning innen reklame og PR.

– Jeg har også en master i ledelse, så jeg har lært mye som er nyttig både for små og store bedrifter.

At Lampugnani driver selskapet helt alene, ser hun ikke på som et problem, men heller en fordel.

– På en måte kunne jeg ønske jeg kunne klone meg selv så jeg kunne tatt enda flere kunder. Det kan virke litt ensomt, men jeg jobber såpass tett med kunder at jeg merker egentlig ikke at jeg er helt alene. Det er også en fordel å jobbe med forskjellige teams, da møter jeg mange interessante folk og mange kreative mennesker. Jeg føler meg aldri alene.

Kontrollfreak

Noe av å drive et kommunikasjonsselskap alene, synes hun allikevel kan være utfordrende.

– Det hadde vært fint å ha noen å snakke om ideer med, og å diskutere ting med. Det er kanskje det jeg synes kunne vært fint med å være flere enn bare meg.

– Det er noe med å tro på seg selv. Jeg startet under pandemien så det er mye som kunne ha gått galt, men det har heldigvis lønt seg å satse.

Når alt kommer til alt, synes Lampugnani likevel det er fint å være bare henne.

– Jeg er en kontrollfreak, så det er fint å vite at ting blir gjort på min måte, forteller hun. Jeg får også bestemme over min egen tidsplan, noe som er veldig deilig.

Oppdragene så langt har bestått av mye forskjellig.

– Det går mye i sosiale medier, da får jeg drevet både med grafisk design og videoredigering. Jeg driver også mye med workshops, da det alltid er noe selskap vil få mer kunnskap om.

Lampugnani har vurdert å ansette noen, men har ingen planer om det enda.

– Akkurat nå fungerer det veldig bra. Hvis alt fortsetter som nå hadde det vært fantastisk å bli større, og å samarbeide med noen, men jeg har ingen planer om det enda.

Powered by Labrador CMS