PÅSKEPRATEN
I påsken skal Maren endelig få ryddet i den beryktede boden
– Tror jeg skal la podkasten Design Life surre i bakgrunn, også har jeg hørt mye bra om "It´s a sin" på HBO - og den gleder jeg meg til binge!
Denne artikkelen er over to år gammel.
KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.
I dag er det rekrutterer i Medievikar, Maren Kjølberg Aamot, som svarer i påskepraten.
– Hva skal du gjøre denne påsken?
– Jeg skal få unnagjort arbeid mens det er rolig, også skal jeg nyte de røde dagene med påskegodt, vin og skogstur. Det er heller ikke umulig at jeg tar meg en tur på hytta, og kanskje jeg også får ryddet litt i den beryktede boden.
– Hvilke medier/serier/podkaster/innhold vil du anbefale andre å konsumere i påsken?
– Tror jeg skal la podkasten Design Life surre i bakgrunn, også har jeg hørt mye bra om "It´s a sin" på HBO - og den gleder jeg meg til binge!
– Tine har fått kjeft etter at de i år har valgt å droppe påskekrimmen på melkekartongen, til fordel for et digitalt påskeunivers. Hva tenker du om det?
– På et generelt grunnlag har jeg et inntrykk av at nordmenn er veldig glade i tradisjoner, derfor hadde jeg forventet negative reaksjoner hvis jeg selv hadde endret på noe som er en tradisjon for mange. Tror man først må gi publikum en tilvenningsfase, før man kan se om det var et klokt valg - eller ei.
– Personlig tenker jeg at det passer meg ypperlig, da jeg ikke har for vane å kjøpe melk fra Tine. Hvis jeg vil komme i påskestemning nå, kan jeg gjøre det digitalt - noe som er flott. Det er ikke så fint for Tine kanskje, i og med at man kan få påskestemningen uten å kjøpe deres produkt, men det er jo uansett merkevarebygging for de.
– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?
– Noe jeg husker godt, er fra en dag hvor det var teambuilding på jobb og det var lagt opp til flere lagkonkurranser. En av oppgavene var å holde stand-up innen et gitt tema for de ansatte, hvor jeg også måtte benytte meg av min indre komiker. :-)
– Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?
– Nå er nok ikke jeg den beste spådamen i landet, men jeg er sikker på at det blir et år fullt av utfordringer og nye digitale løsninger.
– Korona har hjulpet mange av oss til å ta i bruk digitale hjelpemidler på en annen måte enn tidligere, og hos oss i Medievikar har vi allerede begynt å se en effekt av det. Avstand er ikke lenger et hinder i den grad det var før, og vi blir nå kontaktet av selskaper rundt om i landet som trenger mediefolk. De har - så vel som oss, lært at vi kan ha like god kommunikasjonsflyt digitalt som fysisk, og at Medievikar er like godt rustet for å hjelpe en bedrift i Bergen, som i Oslo.