Enda et nytt familiemedlem til NoA-familien
– At de deler våre verdier og tankegang er også en viktig del av beslutningen om å slå sammen kreftene, sier Group CEO i NoA, Mikael Jørgensen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Bare to måneder etter at NoA har etablert seg i Finland blir enda et byrå en del av familien.
– At Bluebird nå er en del av NoA gjør det mulig for oss å guide kundene våre ennå bedre gjennom hele deres «marketing funnel » og øke kundedrevet vekst, sier arbeidende styreformann og grunnlegger i NoA, Thomas Høgebøl i en pressemelding onsdag.
Deler verdier og tankegang
Bluebird ble grunnlagt i 2018 og har kontorer i Stockholm (HQ), Helsinki og Oslo. Selskapet som teller 60 personer skal styrke NoA’s digitale marketingtilbud i hele Norden.
– Vekst er «top of mind» for selskaper i NoA’s viktigste markeder – og selskapene står ovenfor økt kompleksitet. Det blir stadig viktigere for selskapenes vekst å ha strategisk kompetanse innen marketing og digitalisering, og her er NoA en naturlig strategisk partner.
Bluebird er en nordisk partner for kunder som ønsker å utvikle og øke sin digitale vekst gjennom omfattende teknologisk ekspertise.
– For å kunne starte kundedrevet vekst benytter vi oss av vår sterke samarbeidsmodell med «best-in-class»- eksperter – i alle deler av kundereisen. For i en ekstremt konkurranseutsatt verden er vi helt avhengig av at våre ulike styrker og kompetanseområder fungerer godt sammen, sier Group CEO i NoA, Mikael Jørgensen.
Han legger til at ekspert-teamet fra Bluebird vil kunne skape langvarige og positive resultater for deres klienter.
– At de deler våre verdier og tankegang er også en viktig del av beslutningen om å slå sammen kreftene.
Komplimenterer hverandre godt
CEO hos Bluebird, Magnus Dahlquist sier de er ydmyke og glade for å bli en del av NoA-familien.
– Bluebirds ambisjoner og verdier stemmer overens med NoAs. Våre kombinerte tjenester og styrker komplimenterer hverandre godt. Å være en del av NoA vil gjøre det mulig for oss å skape enda større verdi for kundene våre og samtidig bane vei for Bluebirds ambisjon om å bli det naturlige valg, når det kommer til digital markedsføring i Norden.
NoA har kjøpt opp 8 selskaper i løpet av de siste 15 månedene. Oppkjøpet av Bluebird er en forlengelse av NoA’s ønske om å kombinere organisk vekst og M&A med oppkjøp av ledende aktørerer innenfor kreativ teknologi.
Prisen for oppkjøpet er ikke opplyst.