Siril Reyes Aartun ser nå fram til å ta fatt på nye oppgaver – både på jobb og på hjemmebane.

Sparebanken Sør satser på ledertalent: Blir leder for marked og kommunikasjon

Bare en måned før hun skal ut i mammapermisjon, rykker Siril Reyes Aartun opp som leder for marked og kommunikasjon i Sparebanken Sør.

Publisert

– Det er veldig stas, selv om det er litt rart å få en ny stilling så tett opp mot permisjonen, sier Siril Reyes Aartun til KOM24. 

Den 3. juni rykket hun opp som leder for marked og kommunikasjon i Sparebanken Sør – bare en måned før hun går ut i ny mammapermisjon. 

Hun er glad for at banken har vist henne tillit og tro gjennom prosessen. For Aartun vet at det dessverre ikke er en selvfølge at gravide kvinner får lederstillinger. 

– Mitt inntrykk er at det kan være vanskelig for kvinner å søke på høyere stillinger når man planlegger barn, forteller hun.

Utviklet som ledertalent

Aartun begynte i Sparebanken Sør for snart fire år siden med mastergrad i samfunnskommunikasjon og engasjement for sosiale medier. Siden har hun jobbet som kommunikasjonsrådgiver og fagansvarlig.

Etter å ha vært konstituert avdelingsleder en periode, fant hun ut at hun også har stort engasjement for ledelse. Den aktuelle stillingen ble aldri formelt utlyst. I stedet hadde banken satset på å utvikle Aartun som ledertalent over tid.

– Sparebanken Sør har satset på meg en stund og utviklet meg som leder før jeg fikk lederansvar, fordi det ble fortalt at det var et ledertalent her. Så når muligheten kom, fikk jeg den, forklarer hun.

Aartun ser nå fram til å ta fatt på nye oppgaver – både på jobb og på hjemmebane. 

Flere utfordringer

– Det som motiverer meg aller mest med å være leder, er å få hjelpe andre til å blomstre og utvikle seg. Samtidig ønsker jeg å tenke langsiktig og strategisk for avdelingen, sier hun. 

Som kommunikasjonsleder i den store regionbanken ser Aartun flere utfordringer. 

– Den største utfordringen blir å fortsatt holde fokus på den trygge og gode rådgiveren som vi som bank skal være, og klare å formidle de gode historiene. Det er det jeg brenner veldig mye for, sier hun.

Med over 30 kontorer fra Bryne til Sandefjord, vil også det å tilpasse kommunikasjonen bli sentralt.

– Det er jo en stor organisasjon, og det å klare å forstå at det er ulik kultur på kontorene og at vi må snakke på litt ulike måter til de ulike målgruppene, er utfordrende, avslutter Aartun.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS