Fra venstre daglig leder i A2N Anders Krokfoss, Erik Heisholt og styreformann i A2N Jo Simen Skog.
F.v ny daglig leder i A2N Anders Krokfoss, Erik Heisholt og styreformann Jo Simen Skog.

A2N gjør endringer og spisser seg innen markedsføring

– Endringene vi har gjort har allerede gitt oss flere nye spennende prosjekter - og flere på vei inn, sier daglig leder.

Publisert

Det var i mai i fjor det ble kjent at reklame- og markedsføringsbyrået A2N, inngikk et strategisk og kreativt samarbeid med kreatørene Erik Heisholt og Anders Krokfoss.

Sistnevnte var styremedlem fram til sensommeren 2022, før han tok over rollen som daglig leder i A2N på høsten. Jo Simen Skog (gründer og partner), fortsetter som styreformann.

– Vi opplever nå mye positivitet, energi og trøkk rundt oss. Vi har signert flere attraktive kunder og det vil komme gode nyheter på kundefronten fremover også, sier Skog til KOM24.

God dynamikk

Byrået jobbet blant annet med den tradisjonsrike ullprodusenten Janus og Janusfabrikken, med å lage ny merkevare og kommunikasjonsstrategi. Og nylig ble det kjent at A2N har inngått en avtale med Veas om å lage ny digital kommunikasjonsplattform og nettsider.

– Det tette samarbeidet mellom Anders som daglig leder og meg som styreleder, ser så langt ut til å bære frukter, legger Skog til.

Krokfoss er tidligere gründer, administrerende direktør, markedsdirektør, styremedlem og foredragsholder med lang erfaring fra merkevare- og forretningsutvikling innen medie-, teknologi- og helseindustri.

Han har blant annet vært med å rulle ut Microsoft sin skytjeneste Azure i Norge, vært skandinaviasjef for forretningsområder i Egmont, og markedsdirektør i Dagsavisen.

– Jeg har selv vært kunde og markedssjef det meste av min karriere - så jeg vet noe om hvordan det er å være markedssjef. Det å være markedssjef i 2023 er både spennende og faglig krevende - men også komplekst, sier Krokfoss, til KOM24.

Reflekterer tempo

På høsten i fjor endret byrået navn fra «Digitalbyrået A2N» til «A2N Kommunikasjon og Digitalbyrå».

– Dette navnet reflekterer «nye A2N». Markedet og bedriftene endrer seg i et rivende tempo, og vi må alltid ligge i forkant av utviklingen.

I tillegg til å være et web- og performance-byrå, ønsker «nye» A2N, å innta en posisjon som et bredt markedsføringsbyrå.

I noen tilfeller bistår byrået med alt en markedsavdeling skal oppnå og utføre, mens andre ganger kun deler av det.

– Kunders behov, ambisjoner, ressurser, kunnskap, erfaring og kapasitet er ofte svært ulikt. Vi tilpasser oss dette gjennom å lytte, lære og ha åpne og ærlige samtaler med våre kunder. Vi kommer med våre anbefalinger og sammen legger vi en plan for hvordan vi kan bidra til at våre kunder tar nye markedsandeler og posisjoneres som en aktuell og relevant virksomhet i markedet.

– Krevende å holde seg oppdatert

Krokfoss har lang erfaring som markedssjef, og peker på utfordringene for de som ikke har en stor markedsavdeling.

– Det er krevende å holde seg oppdatert faglig på alle fagområder, som blant annet digital markedsføring, kreativ utvikling, design, web og annonsering, og i tillegg holde i kampanjeplaner, prosjektplaner, annonsering og interne prosesser.

– Markedssjefer i 2023 ønsker selvsagt å ha full kontroll på markedsstrategi og planen – men for å oppnå best resultater ønsker de både fleksibel og effektiv spesialkompetanse og ikke minst en god sparringspartner de har tillit til.

Og det er nettopp den rollen nye A2N ønsker å innta.

– Vi vil være sparringspartneren til markedsavdelingen og markedssjefens forlengede arm. På den måten kan vi skape de aller beste resultatene.

Powered by Labrador CMS