Marius Damsleth, reklamesjef i Schjærven.

Schjærven gjør store endringer – han blir ny reklamesjef

Marius Damsleth blir reklamesjef, og erstatter dermed Stein Bostad.

Publisert

Schjærven gjør endringer i ledelsen. Stein Bostad har til nå vært sjef i reklamebyrået deres, men erstattes nå av Marius Damsleth.

Damsleth kommer fra mediebyrået Re: Media, som også er en del av Schjærven-familien.

– Endringene vi gjør nå innebærer at vi strukturerer byråene våre litt annerledes. Vi kommer til å la media og kjøpsplattformene til mediebyrået få sterkere påvirkning på verktøy og prosess i reklameproduksjonen, skriver Damsleth i en e-post til KOM24.

Saken ble først omtalt i Kampanje.

Effektivitet

Damsleth har ledet Re: Media helt siden 2016. Nå skal Schjærven bli mer effektive og levere hyppigere til sine kunder.

– Ut over dette vil vi styrke våre leveransekraft på innsikt og planning, slik at vår kreative avdeling får enda bedre mulighet til å skape reklame og innhold som har gjennomslagskraft. Grunnen til at vi gjør dette er i all enkelhet å øke effekten av våre kunders markedsinvesteringer, skriver Damsleth.

Han ser fram til å ivareta det han kaller en «vinnerkultur» i byrået. Det å styrke konseptet deres, «salg kan kjøpes», blir aller viktigst, mener han.

– Med hensyn til det faglige, vil jeg nå komme tettere på kommunikasjonsfaget, og det er noe som jeg ser fram til. Vi skal jobbe knallhardt for å utnytte synergiene mellom mediebyrå og reklamebyrå – alt organisert i det vi kaller vår «Village». 

Fremdeles tett på

Og selv om Damsleth forlater rollen sin i Re: Media, understreker han at han ikke forlater selskapet.

– Jeg skal jobbe tett med ny leder for selskapet, og vil bidra inn til både Re: Media, byråets kunder og viktige partnere.

De kommer også til å jobbe sammen fysisk.

– Vi har til og med samlokalisert byråene våre, for å sikre vår felles målsetting; effekt ut over kundens mål og forventninger.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS