KLP Eiendom med nytt kommunikasjonskonsept
«Vi jager ikke etter kjapp profitt». Denne tittelen er ett av flere uttak som fronter KLP Eiendom sin nye profilkampanje som ble lansert denne uken. Kampanjen og konseptet bak er utviklet i samarbeid med Mint Creatives.
KLP Eiendom investerer pensjonspenger i eiendom på vegne av eierne i kommune- og Helse-Norge. Da selskapet skulle utvikle et nytt kommunikasjonskonsept, tok markeds- og kommunikasjonsrådgiver i KLP Eiendom, Elisabeth Selvik Hjelle, kontakt med et team hun kjente godt fra før.
– Vi skapte mange fine prosjekter med Ida Fjeldbraaten og Tone Humblen på Glasmagasinet da de var i Hausmann. Da jeg fant ut at de hadde startet byrået Mint, var det et enkelt valg å skulle samarbeide med disse to igjen, sier Hjelle i en pressemelding.
Fra byrået sin side var det «innmari hyggelig» da den tidligere kunden ringte.
– Glasmagasinet var en av våre favorittkunder da vi jobbet i Hausmann og vi er veldig glade og stolte av å få lov til å ha KLP Eiendom på kundelisten i Mint Creatives også.
Oppgaven de fikk var å utvikle et nytt kommunikasjonskonsept og profilkommunikasjon for selskapet.
– KLP Eiendom investerer pensjonen til de som utgjør ryggraden i det norske velferdssamfunnet og skiller seg ut blant eiendomsutviklere at de på ingen måte kan ta snarveier og jage kjapp etter profitt, men må tenke bærekraft i alle ledd. Det ble viktig når vi utviklet konseptet: «Verdier som varer», forteller det kreative teamet Ida Fjeldbraaten og Tone Humblen i Mint.
Konseptet «Verdier som varer» kommuniserer essensen av KLP Eiendom som merkevare og posisjonen selskapet ønsker å ta.
– Gjennom «Verdier som varer» kan vi, på en naturlig måte, fortelle om verdien vi skaper gjennom investeringene vi gjør, om verdien av bærekraft, innovasjon, bygg som kommer, bygg som alltid har vært der, leietakerne våre på hotell, i handel og på kontor, avslutter Hjelle.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no