Julepraten 2022:
Hanne Lohne giftet seg spontant med samboeren i høst: – Tidenes dag og kveld!
– Gøy!
KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.
I dag er det Hanne Eilen Lohne, leder for forretningsstrategi i Schibsted Marketing Services, som svarer i julepraten.
– Hva gjør du i julen?
Da bærer det avsted til riktig side av fjellet. Med tiden har Bergen og lillejulaften med 13 plussgrader og regn blitt selve symbolet på juleferie og julestemning
– Hva står på middagsbordet på julaften?
– Kålrabistappe og pinnekjøtt - i den rekkefølgen. Jeg har et like religiøst forhold til kålrabistappen som østlendinger har til sprø svor.
Til dessert er det multene vi plukket i høst.
– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?
Les mer! Jeg lastet ned Goodreads for 2 år siden, og fikk endelig fart på lesegleden igjen. Et lite liv av Hanya Yanagihara og Zuljeka åpner øynene av Guzel Jakhina har vært årets beste leseopplevelser.
På julaften er derimot Karl-Bertil Jonssons julaften min favoritt
– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?
– Min samboer gjennom 13 år og jeg giftet oss spontant i høst. Tidenes dag og kveld sammen med nærmeste familie og venner. Gøy!
– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av, og hvilke tre tror du vil prege 2023?
– Cookiedøden, attention economy og bærekraft. Men det er ikke uten grunn at nettopp disse tre ordene går på repeat, og jeg både håper og tror at vi vil fortsette å snakke om det i året som kommer.
– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2023?
En klok bransjekollega rammet inn 2023 som «kampen om andelene». Det synes jeg er spot on. Det ser ut til at veksten i markedet bremser opp, og både annonsører, byråer og publisister må kjempe om andelene for å vokse. Game on!–
– Hva er ditt nyttårsforsett?
– Nyttårsforsett har jeg ikke tålmodighet til. Start i morgen!