F.v. Andreas Preus Efskin, Kristina Kvistad Hustad og Markus Lind.

Ny trio til Maverix

Henter fra Sektpodden, TV 2 og Something Good.

Publisert

Nylig ble det kjent at Kristina Kvistad Hustad gir seg i TV 2, etter mer enn seks år. Hun har gjort seg godt kjent som væranker – en rolle hun har hatt siden 2016, og er utegående reporter i God Morgen Norge. Hustad melder overgang til reklamebransjen og blir kommunikasjonsrådgiver og produsent i Maverix. Hun har sin siste TV 2-sending i mai, og er på plass i ny jobb 1. juni.

– Jeg har hatt ti helt fantastiske år i TV 2 – men begynte å kjenne på et behov for å gjøre noe nytt, sier Hustad til KOM24.

Må lære seg å svømme

I Maverix vil hun jobbe variert og «kastes» ut i det, forsikrer byråleder Linda Nordheim.

– Vi kaster alle ut på dypet – også må de lære seg å svømme. Det er en bred portefølje å levere på – så her blir de aller fleste multitalenter, sier Nordheim.

– Det er slik jeg er vant til å jobbe – og det er slik jeg trives med å jobbe, sier Hustad.

Og legger til at det er et godt gjennomtenkt jobbytte.

– Alt jeg gjør er egentlig gjennomtenkt, smiler hun. Jeg har alltid vært litt nysgjerrig på kommunikasjonsbransjen, og helt fra jeg begynte å forhøre meg litt rundt – skjønte jeg at Maverix er et byrå med mange bein å stå på.

Byrået leverer et bredt utvalg av tjenester, blant annet innen PR og kommunikasjon, film- og TV-produksjon, krisehåndtering, design og sosiale medier.

– Jeg synes det virker som en leken og kreativ bransje – samtidig som den er ryddig. Og det føler jeg kan passe meg skikkelig godt, og jeg må innrømme at jeg er spent og egentlig ikke vet helt hva jeg går til. Men etter ti år i TV 2 kjennes det bra å skulle gjøre noe nytt – som samtidig er litt kjent og trygt, avslutter hun.

Fra Something Good til Maverix

To som allerede er på plass er Markus Lind og Andreas Preus Efskin. Begge hadde sin første dag i mars. Lind er Art Director og har blant annet en bakgrunn fra Apt hvor han jobbet som kreativ leder i sju år.

– Jeg jobbet sammen med Linda i Apt og kjenner godt til kvalitetene hennes, sier Lind.

Han sier han har fulgt med Maverix siden oppstarten og var rimelig sikker på at det kom til å bli en suksess.

Det han liker best med Maverix er deres tilnærming til kommunikasjonsfaget.

– Kvaliteten på produktet står i sentrum, uansett hvem som jobber på et prosjekt. Samtidig står de på flere bein og har en solid fot innenfor TV-produksjon med dertil produksjonskapasitet. Jeg tror det blir viktigere og viktigere for merkevarer å bygge sine egne historier på egne kanaler fremover. Der er Maverix en utrolig bra sparringpartner både på konsept og high-end produksjon.

I 2016 startet han kommunikasjonsbyrået Something Good, sammen med Mai-Bente Paulsen som de drev fram til nå nylig.

– Jeg hadde egentlig ikke sett for meg å lande en jobb så raskt, men to samtaler med gjengen i Maverix solgte meg. Når jeg i tillegg fikk mast meg til en signert T-skjorte fra Lothepus så var valget enkelt. Jeg gleder meg enormt mye til fortsettelsen.

Mange roller å fylle

Denne mandagen, en uke etter Lind, hadde Preus Efskin sin første dag i Maverix. Han er kjent fra Sektpodden og har jobbet som tekstforfatter i flere kjente TV-produksjoner.

Til byrået på Aker Brygge tar han med seg en god dose allmennkunnskap.

– Jeg er veldig glad i quiz og håper miksen av originalitet og kreativitet med bakgrunn fra journalistikk, kan komme alle til gode.

I likhet med Hustad går han også rett inn i rollen som et multitalent.

Han skal jobbe med podkast, produksjon, journalistikk, research og ikke minst skal han være med å utvikle kreative og gode konsepter for kundene til byrået.

Og Efskin selv er ikke i tvil om at han har kommet til rett sted.

– For meg som kommer fra den journalistiske siden, til et såkalt kommersielt byrå, så er dette rett og slett en drømmeverden. For en som er vant til å ha mange baller i lufta, så virker dette som et trygt sted å ha mange baller i lufta på. Også kjenner man umiddelbart at det er en veldig god stemning her. Jeg tror dette blir spennende og veldig bra.

Gate-smart med samle behov

Også er han street smart – bokstavelig talt. Han har nemlig gått gjennom alle Oslos gater. Alle de 2960 gatene.

– Stemmer det. Alle gatene fra a til å. Jeg tok for meg en bydel og et område av gangen.

Alt er ført inn i excel-skjemaer og drop-boksen er full av bilder av gater og gateskilter.

– Hvor lang tid brukte du?

– Det tok fire og et halvt år – og da snakker vi hele skauen og Sørkedalen også.

– Og hvorfor gikk du på gate-prosjektet?

– Jeg har et voldsomt samle behov, og tenkte det var greit å samle på noe som ikke er digitalt og ikke fysisk. Også har jeg noe å falle tilbake på, hvis dette ikke funker, fleiper han.

Det er ikke hver dag undertegnede møter en som er ekspert på alle Oslos gater – sannheten er at det aldri har skjedd før, så derfor må det gjøres plass til tre små gate-spørsmål, som runder av.

– Hvor er favorittgata?

– Ribbunggata i Ekebergskrenten.

– Det rareste gatenavnet?

– Zahlkasserer Schafts plass, på Frogner.

– Den korteste gata?

– Stubben på Riis.

Powered by Labrador CMS