Simon Stjern til Bleed
Blir ny strategidirektør i designbyrået.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Merkevare- og designbyrået Bleed henter nestleder for kommunikasjonsenheten i Kultur- og likestillingsdepartementet, Simon Stjern inn som ny strategidirektør i byrået.
– Dette er en drømmeansettelse! Alle merkevarer opererer i en samfunnsmessig kontekst og Bleed skal levere strategisk rådgivning som går dypere enn den rent merkevare- og designfaglige. Da er Simon et perfekt tilskudd, med sin politiske, kulturfaglige og kommunikasjonsstrategisk forståelse, sier daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby i en pressemelding tirsdag.
Stjern har jobbet i kommunikasjonsenheten i Kultur- og likestillingsdepartementet i fem år, blant annet som taleskriver for statsrådene Anette Trettebergstuen og Abid Raja. Han er retoriker med mastergrad fra Universitetet i Oslo, og har tidligere jobbet med å utvikle og lede podkasten Ærlig talt.
– Prosjektporteføljen til Bleed er ekstremt spennende, og jeg gleder meg enormt til å jobbe med noen av de beste designerne i Europa. Jeg har lyst til å bidra med kreativt overskudd, og videreutvikle Bleeds portefølje enda mer, samtidig som vi skal styrke de gode relasjonene vi allerede har med noen av Europas mest spennende kunder, sier Stjern.
– Reiser ikke fra noe, men til noe
Han legger til at det er vemodig å reise fra Kultur- og likestillingsdepartementet.
– Jeg har tilbrakt noen helt fantastiske år, med fantastiske folk, og som har gitt meg vanvittig mye. Klisjeer er det av en grunn, ofte fordi de er sanne, jeg reiser ikke fra noe, men til noe, og det skal både departementet og Bleed ta til seg.
Ansettelsen av Stjern følger Bleeds mangeårige fokus på å ansette mennesker som tilfører designfaget og byrået nye impulser og kompetanser.
– Siden starten i 2000 har vi ansatt internasjonale talenter med vidt forskjellige tilnærminger til designfaget. Og vår daglige leder kommer ikke fra design i det hele tatt, men fra konsulent- og kommunikasjonsbransjen. I sum gjør dette oss i stand til å levere mer interessante, og mer strategisk relevante løsninger, som vi ser kommer kundene våre til gode. Ansettelsen av Simon styrker oss ytterligere, sier gründer, partner og kreativ leder, Svein Haakon Lia i samme meldingen.
Stjern tiltrer sin nye stilling i august.