Ving lanserer ny reklame-kampanje
Prøver og å innføre et nytt begrep.
«Ferieeffekten» skal beskrive følelsen av velvære man får på en skikkelig bra ferie, og det er det svenske reklamebyrået Åkestam Holst som har utviklet det kreative konseptet i samarbeid med Vings Inhouse-avdeling.
- Ferieeffekten er mange ting. Den kan være å komme nærmere sine kjære, eller å føle seg modigere, morsommere, mer tilstedeværende og mindre stresset. Det er følelsen av at livet oppleves som lett og luftig, at du flyter fremover. I lanseringen er det nettopp denne universelle opplevelsen vi ønsker å formidle. En god følelse som kan varieres innenfor konseptet over tid, sier Filip Laurent, copywriter og senior partner i Åkestam Holst i en pressemelding.
Stjerneregissert reklame
Bak produksjonen av reklamefilmene, som nylig ble spilt inn i Thailand, står blant andre den anerkjente produsenten Adam Berg. Han har tidligere produsert flere høyprofilerte reklamefilmer for internasjonale selskaper og er nå er aktuell med Netflix-actionfilmen «Black Crab», med Noomi Rapace i hovedrollen.
Totalt er det produsert fire ulike filmer med taktiske budskap på 15 og 30 sekunder. Filmene vil være synlige på TV, YouTube og i egne kanaler.
- Hele uttrykket i kampanjen oppleves som spennende, og filmene visualiserer følelsen av en skikkelig bra ferie på en fin og uventet måte. At vi fikk muligheten til å spille inn filmene i så vakre omgivelser var veldig inspirerende, og vi håper og tror at de vil vekke reiselyst, sier Ingrid Osa, Brand Manager i Ving Norge i pressemeldingen.
Bred mediemiks
Kampanjen starter den 26. desember og vil vare frem til påske.
I tillegg til reklamefilmer, vil den være synlig i en bred mediemiks. Den skal blant annet løftes frem digitalt og i radioreklame, men også i sosiale medier og i egne kanaler. Som vanlig kompletteres digital annonsering med reklame på trykk, først og fremst i dagspressen sine helgemagasiner, men også i utvalgte ukemagasiner.