Anne er TUIs nye kommunikasjonssjef i Norge
– Det er en fantastisk mulighet for oss å bli en del av en så sterk, internasjonal merkevare, sier de to.
– Jeg gleder meg til å løfte fram alt det spennende TUI har å by på. Vi har store muskler i ryggen som en del av et internasjonalt konsern, noe som gir oss en innovasjonskraft få andre har på det norske markedet, sier den nye kommunikasjonssjefen, Anne Mørk-Løwengreen i en pressemelding.
Mørk-Løwengreen har 16 års erfaring som journalist i NRK, P4 og Amedia-eide Halden Arbeiderblad.
De siste seks årene har hun arbeidet med strategisk kommunikasjon og markedsføring. Hun kom fra stilling som seniorrådgiver for innhold og kommunikasjon hos digitalbyrået Markedspartner.
Kommunikasjonssjef for TUI i Norden, Adam Györki, er glad for å ha Mørk-Løwengreen på plass.
– Anne kommer inn med lang erfaring i både journalistikk og kommunikasjon. TUI er underveis i en spennende reise, hvor vi ønsker å tilby nordmenn alle former for ferieopplevelser. Anne blir en viktig brikke i arbeidet med å videreutvikle merkevaren vår strategisk, samtidig som hun er vår dyktige talsperson i medie-Norge, sier han.
Nora Aspengren som tidligere var TUIs kommunikasjonssjef i Norge, har gått over i en ny rolle som Senior Communications Manager i TUI Group Communications.
Hun har ansvar for konsernets Product & Purchasing-avdeling.
– Nora er en uvurderlig støttespiller nå i starten. Det er deilig å ha en så erfaren og dyktig kommunikator i ryggen. I tillegg samarbeider jeg tett med kollegaer både i Sverige, Danmark og Finland og også utenfor Norden, avslutter Mørk-Løwengreen.
Selskapet har i tillegg ansatt Anya Tonn som salgssjef.
Tonn er nærmest født inn i bransjen. Faren hennes startet cruiseselskapet Ask Mr Cruise på 80-tallet. Etter hvert overtok Anya som eier og daglig leder. Selskapet ble etter hvert kjøpt opp. Anya hadde nøkkelroller i de ulike selskapene. Sist ut i Escape Travel før hun valgte TUI.
– Det er veldig spennende å jobbe sammen med kolleger over hele verden for å skape de beste reiseopplevelsene. Det har vært en takknemlig oppgave foreløpig. Vi har satt inn ekstra flykapasitet for å møte den store etterspørselen etter reiser i sommer, forteller salgssjefen.